חדשות בארץ

רבני הערים מוחים נגד תכני תאגיד השידור הציבורי: "להסיר נגע זה מתוכנו"

בעקבות הסערה שנוצרה עקב תוכנית הסאטירה המשודרת בתאגיד השידור הציבורי "כאן", מבזה שם שמיים ולועגת לגדולי האומה היהודית, קראו עשרות רבני ערים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להפסיק את שידור התוכנית לאלתר ולפעול בכל חומרת הדין מול התאגיד

  • כ' אלול התש"פ
אולפן "כאן", ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אולפן "כאן", ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

עשרות רבני ערים שיגרו היום (רביעי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו דרשו ממנו להפסיק לאלתר את שידור התוכנית "היהודים באים". הדרישה נסמכת על סעיף 173 לחוק העונשין, האוסר על פגיעה ברגשות דת.

בראשית המכתב, שנשלח מטעם הרבנים על ידי ארגון אופק, נכתב: "אנו, רבני הערים בישראל, מביעים מחאה וזעזוע מתוכניות המשודרות בערוץ תאגיד השידור הציבורי, אשר מפיצות רעל וגורמות עלבון עמוק ופלגנות והרס ערכי בעם ישראל וילדי ישראל, ומבקשים ממך בזאת לפעול בדחיפות על פי סעיף 173 לחוק העונשין להסרת חרפה זו".

הרבנים כתבו, כי "מדובר הן בתוכנית 'היהודים באים' המעוותת את דמויות ההוד שבתנ"ך ומציגה אותם כאשפה אנושית, תוך שימוש במלים בוטות וגסות מהרמה הנמוכה ביותר שבשולי החברה, והן בתוכניות הפוגעות במוסר הבסיסי הנוגע למוסד הנישואין ובמצוות שהן בבסיס היהדות, כמצוות ברית המילה עליה מסרו אבותינו את נפשם, ועוד אחרות המציגות את המגזר החרדי והדתי באופן נורא הכולל הסתה סמויה וגלויה בסגנון המזכיר ימים אפלים בתולדות עמנו, ומדרדרות את העם לשנאת אחים".

עוד צוין, כי "חלק מתשלום אגרות הרכב של כל אזרח מממן באופן ישיר את התאגיד, ובעצם את הפקת התכנים הנוראיים הללו. תוכניות אלו מציגות מדי שבוע ביזוי בוטה של האבות הקדושים ומנהיגי האומה, ואפילו כלפי בורא העולם בכבודו ובעצמו. כשהוצגו בפנינו קטעים מהתוכנית, הזדעזענו עד עמקי נשמתנו והורינו שחובה לעשות קריעה על פי ההלכה בעת ראיית ביזוי שם שמיים".

רבני הערים הוסיפו וביקשו לפעול בכל חומרת הדין מול תאגיד השידור הציבורי, בהתאם לסעיף 173 לחוק העונשין, הקובע כי יש להטיל עונש של שנת מאסר על מי ש"מפרסם פרסום שיש בו כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתם או ברגשותיהם הדתיים של אחרים" או "משמיע במקום ציבורי ובתחום שמיעתו של פלוני מלה או קול שיש בהם כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתו או ברגשותיו הדתיים".

"כידוע, בעבר הועמדו אנשים לדין ונשלחו על כך לכלא. אין כל ספק שאילו היו תוכניות אלו מבזות את הדת הנוצרית או המוסלמית, הייתה הארץ רועשת וגועשת. האם מדובר בחוק סלקטיבי החל רק על דתות כמו האסלאם והנצרות? האם רק אותן אסור לבזות, ואת הדת היהודית שלנו מותר?".

"אנו מבקשים ודורשים לעשות כל שבידך להפסיק כל סוג של הפקות מבזות ומפלגות כאלה בכל ערוץ שהוא, ובפרט להורות שכסף ציבורי לא יממן בשום אופן שידורי תכנים מזעזעים כאלה, הפוגעים ברוב ככל תושבי המדינה שבכספם הוא פועל". הרבנים חתמו את מכתבם "בתקווה להסרת נגע זה מתוכנו מהרה".

בין הרבנים החתומים על המכתב: רבני הערים פרדס חנה, מגדל העמק, רעננה, בית שמש, אלעד, באר שבע, חדרה, צפת, רכסים, רמלה, כרמיאל, בת ים, רמת גן, יוקנעם, נתיבות, קרית אונו, יבנה, אופקים, אור יהודה, פתח תקוה, נצרת, נהריה, נתניה, אור עקיבא, מודיעין, קריית גת, קריית אתא, חולון, בית שאן, מבשרת, טבריה ועתלית.

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון אופק, הוסיף: "עם ישראל מבין שהגיעה העת לומר את דברו ולעצור את ההשתלחות וביזוי ערכי היהדות בתקשורת בכלל, ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. אני קורא לכל מי שערכי היהדות חשובים לו, לסמן את תכני התוכנית כתוכן פוגעני ברשתות החברתיות, וכן לדרג את אפליקציית התאגיד בדירוג נמוך בהתאם. זוהי מציאות בלתי נתפסת שעם ישראל מחויב כיום, על פי חוק, לממן מכספו תוכן אשר כורת את ענף העבות עליו הוא עומד".

תגיות:תאגיד השידוראביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה