חדשות בארץ

סערה במליאה | ניסנקורן: "ההסתה הפרועה בלתי נתפסת"; לוין: "אל תטיף מוסר"

שר המשפטים אבי ניסנקורן האשים, כי הליכוד עושה "שימוש ציני ומכוער" במותו של יעקוב אבו אל-קיעאן באירוע אום אל-חיראן: "מסע דה-לגיטימציה פרוע נגד מערכת המשפט". השר דוד אמסלם השיב: "אתה שפוט של מנדלבליט"

ניסנקורן ולוין, היום (קרדיט צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)ניסנקורן ולוין, היום (קרדיט צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
אא

עימות חריף פרץ הבוקר (רביעי) במליאת הכנסת בין שר המשפטים אבי ניסנקורן ליו"ר הכנסת יריב לוין. ניסנקורן, שעלה לדוכן להשיב על שאילתות שונות, האשים כי הליכוד עושה "שימוש ציני ומכוער" במותו של יעקוב אבו אל-קיעאן באירוע אום אל-חיראן ומקשר אותו לתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתם מנסים לשעבד את שלטון החוק ואת עצמאות המערכת בגלל תיקי נתניהו, נקודה. אתם לוקחים את כנסת ישראל למסע מכוער נגד הדמוקרטיה ונגד שלטון החוק".

ניסנקורן התייחס לכוונתו של לוין לקדם את הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) וחברי כנסת נוספים להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בפרקליטות: "ההצעה הזו היא שבירת כללים וכלים. כך רואה זאת כחול לבן, כך רואה זאת גם בני גנץ. שמירה על שלטון החוק היא בליבת האמונה של כחול לבן. הליכוד צריך להחליט אם הוא בשותפות או במאבק מתמשך".

"לא סתם התעקשנו על משרד המשפטים, התעקשנו כדי לשמור על שלטון החוק ולא להתעסק כל היום בתיקי נתניהו. תיקי נתניהו יתבררו בבית המשפט, לא בפרלמנט", המשיך ניסנקורן. הוא האשים כי נגד מערכת המשפט מתנהל "מסע דה-לגיטימציה פרוע", והבהיר כי "אין שום סיכוי שתקום ועדת חקירה נגד שומרי הסף". עוד טען, כי השר דודי אמסלם מונע את כינוסה של ועדת השרים לחקיקה בגלל נושאים שקשורים לתיקי ראש הממשלה.

בפנותו ללוין, אמר שר המשפטים: "ההסתה הפרועה היא בלתי נתפסת. יותר מזה, בלתי נתפס שאתה כאחד מהמובילים של הליכוד, ובתפקיד הבכיר שלך, מתבטא כך בלי תאום והסכמה עם כחול לבן. אנחנו לא נוותר בנושא הזה".

לוין הגיב על דבריו של ניסנקורן: "שותפות היא משני הצדדים. כאשר עולה נושא שכואב וחשוב לציבורים עצומים, ואני חושב שצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל, חובתנו לעמוד על כך שהדברים ייבדקו כפי שצריך ולעומק. שותפות פירושה לא שאנחנו עושים את כל מה שאתם רוצים, אלא שלפעמים אתם גם מקשיבים לציבור ומקשיבים גם למה שאנחנו מייצגים ונענים גם לבקשות ולדברים שחשובים לנו. זה בטח נכון כאשר מדובר בהקמת ועדת חקירה, הרי בעניין הזה לא אמורות להיות מחלוקות, הרי כולם אמורים להיות מעוניינים שהדברים יתבררו".

"אם זה קורה כך בתיקו של אדם אחד, זה לא נעצר שם", הוסיף לוין. "מי יודע אם לא יושבים היום בבתי סוהר במדינת ישראל אנשים רק על שום כך שזכויותיהם נרמסו. אתה, כשר משפטים, חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו, לא זה שחוסם אותה. לגונן על עבירות פליליות זה ההיפך משלטון החוק. מלא את תפקידך". ניסנקורן השיב כי הוא ממלא את תפקידו: "אתה לא ממלא את תפקידך". לוין הגיב: "אל תטיף לנו מוסר".

אמסלם הצטרף לעימות כשתקף את ניסנקורן: "אתה שפוט של מנדלבליט, מה שהוא אומר לך אתה עושה. אתה לא מבין את תפקידך כשר המשפטים. אתה נושא כליו של מנדלבליט. התפקיד שלך זה כדי שימשיכו לחקור את תיקי נתניהו".

תגיות:אבי ניסנקורןיריב לויןמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה