חדשות בריאות

"שיח, הסברה ושיקול דעת": המשטרה נערכת לאכיפת העוצר הלילי

בתום הערכת מצב משטרתית, אמר מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, כי המפתח להצלחת העוצר הלילי טמון בהישמעות הציבור להנחיות ובשיתוף פעולה של הרשויות השונות. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו: "מתנצל מכל הלב בפני התושבים, ראשי הערים והעסקים בערים האדומות, הדבר היחיד שמנחה אותי הוא לשמור על הבריאות"

ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, קיים היום (שלישי) הערכת מצב עם מפקדי המחוזות והאגפים של משטרת ישראל, זאת במסגרת ההכנות ליישום החלטת ועדת השרים להטיל עוצר לילי על אזורים בעלי שיעור תחלואה גבוה.

בתום הערכת המצב, אמר כהן כי "משטרת ישראל ערוכה למימוש החלטת הדרג המדיני וביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של הסגר הלילי שהוטל על מוקדי תחלואה משמעותיים ברחבי הארץ. ההיערכות המשטרתית המוגברת, שתחל הערב, מגיעה לאחר תקופה ממושכת ואינטנסיבית במיוחד, בה שוטרי ישראל פועלים מסביב לשעון לאכיפת התקנות ושמירה על בריאות הציבור לצד יתר המשימות".

"נמשיך לאכוף הפרות", הדגיש כהן, "אולם גם כעת, מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה, וזו הציפייה שלי מכל מפקד ושוטר המבצע את המשימה. המפתח להצלחה טמון בעיקר בהישמעות של הציבור להנחיות ובשיתוף פעולה של הרשויות השונות. מצופה מהציבור לשמור על הוראות החוק ולהישמע להוראות השוטרים, שכן רק יחד נצליח לשמור על הבריאות של כולנו ולבלום את התפשטות הנגיף".

הסגר הלילי ייכנס לתוקף החל מהערב בשעה 19:00, ויסתיים בכל בוקר בשעה 5:00. בשעות אלו ייסגרו עסקים שאינם חיוניים, והיציאה מהבתים תוגבל עד למרחק של 500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ולצרכים רפואיים. בנוסף לסגר הלילי, מוסדות החינוך ב-40 האזורים האדומים יישארו סגורים, למעט מסגרות החינוך המיוחד. במהלך שעות היום יפעלו העסקים והמסחר כרגיל, התנועה בתוך היישובים תתנהל כסדרה, ותתאפשר הכניסה והיציאה מהם.

בתדרוך לתקשורת, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי מדובר ביום מורכב ולא פשוט: "המגבלות הן אמצעי לנהל ולהקטין את תחלואת הקורונה. אני יודע שיש כלפיי כעס ומופנה אליי תסכול. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אבל אנחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות, ובוודאי בערים אדומות. שיעור התחלואה בערים אלו הוא מהגבוה ביותר בעולם. אני צריך להגן על התושבים. אני מתנצל מכל הלב בפני התושבים, ראשי הערים והעסקים. הקורונה מחייבת אותנו לפעמים לצעדים לא נעימים, הכל כדי לשמור על הבריאות – זה הדבר היחיד שמנחה אותי".

תגיות:משטרת ישראלמוטי כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה