חדשות בריאות

גמזו: לא התפשרתי, נושך שפתיים כדי לעשות את העבודה

בריאיון ל-ynet הודה ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי הבין שעליו "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע להגבלות על הערים האדומות, אבל הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר: "צריך להיות בוגר, להסתכל על התמונה הכוללת ולעשות הכי טוב שאפשר במצב הנתון"

פרופ’ גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה היום (שלישי) הטלת עוצר לילי על 40 יישובים ושכונות ברחבי הארץ, בהם רמת תחלואת הקורונה גבוהה. בריאיון ל-ynet התייחס ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לאירועי הימים האחרונים, במהלכם דחה הדרג הפוליטי את הצעתו לסגר מלא על 10 ערים מתוך רשימת היישובים האדומים.

"היממה האחרונה הייתה מורכבת", הודה גמזו. "הבנתי שאני צריך לחשב מסלול מחדש בהקשר של ההגבלות על הערים האדומות, אבל בלי לאבד עשתונות. לא תמיד נעים כשלא מקבלים את ההמלצות שלך, אבל צריך להיות בוגר, להסתכל על התמונה הכוללת ולעשות הכי טוב שאפשר במצב הנתון, כדי לעזור לכל הערים האדומות להוריד תחלואה".

גמזו דחה את הטענות, לפיהן הוא נאלץ להתקפל מול לחצים פוליטיים: "אני צריך לנהל מגפה. לפעמים כשחלק מהצעדים לא מתקדמים, אז אני צריך לנהל את זה באופן שזה כן יהיה אפשרי. האם אני התפשרתי? מה פתאום. הקבינט קיבל החלטה, והבנתי שאין מצב אחר. את דעתי אני לא שיניתי. גם ב-16:00 וגם תחת הארטילריה שעברתי לא שיניתי את דעתי. זה שהחליטו אחרת בגלל מורכבויות של גורמים רבים, אני מכבד את זה. זה לא משנה, ואסור שזה יחליש אותי ויוריד לי רוח מהמפרשים".

"ברמה האישית, אני לא מסתכל על זה במונחים של כישלון או הצלחה", הוסיף גמזו. "הרבה מאוד אנשים שאלו למה לא התפטרתי. האירוע הוא גדול מכדי לנסות לנהל אותו מתוך רגשות אישיים של 'הצלחתי או לא'. אני יכול לחשוב את המחשבות הללו, אבל אם אתה בן אדם רציני – צריך לדעת להתאפק. אני מנטרל את התחושות האלו, כי אני באמת מבין את גודל השעה ואת המורכבות. אני לא יכול לעזוב דבר שכזה".

הפרויקטור שב והכחיש כי פניו מועדות לזירה הפוליטית: "אמרתי את זה כמה פעמים ואומר שוב: אני באמת מתגעגע לאיכילוב. התקופה הזו לא סיפקה לי משיכה דווקא לפוליטיקה. אתה רואה את הדברים שמרתיעים אנשים מכניסה לפוליטיקה. כרגע אני נושך את השפתיים כדי לעשות את העבודה שלי".

הסגר הלילי ייכנס לתוקף החל מהערב בשעה 19:00, ויסתיים בכל בוקר בשעה 5:00. בשעות אלו ייסגרו עסקים שאינם חיוניים, והיציאה מהבתים תוגבל עד למרחק של 500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ולצרכים רפואיים. בנוסף לסגר הלילי, מוסדות החינוך ב-40 האזורים האדומים יישארו סגורים, למעט מסגרות החינוך המיוחד. במהלך שעות היום יפעלו העסקים והמסחר כרגיל, התנועה בתוך היישובים תתנהל כסדרה, ותתאפשר הכניסה והיציאה מהם.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה