חדשות יהדות

"חזרה לי הנשמה": לקראת חתונתו, הזמר ’סטטיק’ הוכיח את יהדותו - וריגש את הרשת

הזמר לירז רוסו המכונה 'סטטיק' נדרש להוכיח את יהדותו לפני נישואיו, וחלק עם עוקביו ברשתות החברתיות את הקושי שעבר עליו בשבועות האחרונים, בשל כך

אא

זה שבועות שנשימתו של הזמר לירז רוסו - המכונה 'סטטיק', נעתקה. 

הסיבה: רוסו עומד לפני חתונה, ובהיותו בן מאומץ הוא נדרש על ידי הרבנות הראשית להוכיח את יהדותו. "רואים את המגן דוד הזה?", סיפר היום (ב') לעוקביו ברשתות החברתיות, "זה התכשיט שתמיד עליי. כשאני מוריד את כל התכשיטים שאתם רואים, אותו אני לא מוריד. וזה מאז שקיבלתי אותו בסוף כיתה י"ב מאימה שלי. הוא מאוד חשוב לי כי זה מאמא, ובגלל מה שהוא מסמל".

בנקודה זו סיפר רוסו על הקשר המיוחד שלו לדת. "גדלתי מאוד קרוב לדת: ימי כיפור בבית כנסת, כל החגים, עליתי לתורה בבר מצווה וקידוש אנחנו עושים יחד עם היום. טוב, אולי הקורונה קצת הרסה את זה, אבל הבנתם. הכל רגיל עד כאן".

רוסו לא תיאר לעצמו לרגע שעובדת היותו מאומץ יכולה להוות בעיה מבחינת הרבנות כשהוא מבקש להינשא כדת משה וישראל. "אתמול שמעתי מילים שלא שמעתי בחיי. בפעם הראשונה, הנושא שהכי כואב לי וקשה לי בעולם נחשף ממתחת לאדמה עמוק עמוק, איפה שקברתי אותו בלבי. נושא כל כך רגיש וכואב שאני כבר מבחוץ אדיש אליו, כמערכת הגנה. כן, נכון, האימוץ. פתאום נהיה אישיו לקראת החתונה, פתאום היהדות הזו שלי, הזהות שלי, הייתה מוטלת בספק. אתם לא מבינים כמה משפיל וכואב זה לדעת - שאולי כל מה שגדלת עליו הוא לא נכון. אולי כל מה שאתה יודע הוא אשליה. ראיתי שחור, ראיתי כל כך שחור שלא היה אכפת לי יותר כלום".

מנהליו האישיים של רוסו הם אלו שיצאו מגדרם כדי להוכיח את יהדותו - ולבסוף אף הצליחו. "חזרה לי הנשימה, חזרה לי הנשמה. רשמית יהודי לכל דבר. אם אי פעם בחיי הייתי קרוב להתקף לב - זו הייתה הפעם הזו. תודה לכל מי שדאג לי, אני אותו אני שחשבתי שאני. אותו אני שאתם מכירים", סיים. 

תגיות:יהודייהדותחתונהסטטיקסטטיק ובן אל תבורילירז רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה