חדשות בארץ

עימותים אלימים בהפגנות נגד נתניהו; שני שוטרים נפצעו, 12 מפגינים נעצרו

במהלך הפגנות המחאה נגד ראש הממשלה בירושלים, פרצו מפגינים מחסומים משטרתיים והתעמתו עם השוטרים. שני שוטרים נפצעו, ו-12 מפגינים נעצרו

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כ-5,000 בני אדם השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהפגנה בכיכר פריז בירושלים, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמה מאות מפגינים קיימו במקביל תהלוכה ברחובות העיר, שלא זכתה לאישור המשטרה, במהלכה פרצו מחסומים משטרתיים באמצעות מיצגים דמויי צוללות והתעמתו עם שוטרים. מהמשטרה נמסר, כי שני שוטרים נפצעו בפריצת מחסום. במהלך פיזור ההפגנה, עצרה המשטרה 12 מפגינים.

בהודעת המשטרה לאחר פיזורן הסופי של ההפגנות נאמר: "חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים, משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. בניסיונות של המשטרה להסיט את התהלוכה במוקדים מסוימים, חלק מהמפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים, ואף השתמשו במיצגים שהיו ברשותם על מנת לפגוע בשוטרים ולפרוץ את החסימות".

"סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, כי הכבישים נפתחים לתנועה, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש. על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה/עיכבה המשטרה 12 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים".

בתוך כך, במהלך סוף השבוע נעצרו 13 בני אדם בחשד שניסו לגנוב מחסומים משטרתיים שהוצבו בכיכר פריז. לדברי המשטרה, החשודים הגיעו למקום עם שתי משאיות, עליהן התכוונו להעמיס את המחסומים. תשעה מתוכם הובאו בפני בית משפט השלום בבירה, שהורה לשחררם בתנאים מגבילים.

מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה את הניסיון של החשודים לקחת לידיהם את ביטחונם של אלפי מפגינים, ולגנוב על פי החשד את מחסומי המשטרה במקום, שכל תכליתם הנה לסייע באבטחתם וביטחונם של המפגינים, במיוחד לאור האיומים הקיימים, בדגש לאירועי פח"ע, וכן למנוע כניסתם של גורמים שכל מטרתם לשבש את המחאה או לפגוע במפגינים. אנו מתכוונים לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עמם".

תגיות:הפגנותירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה