חדשות בריאות

גמזו: "אנחנו במלחמה – מספיק עם האירועים ההמוניים והזלזול"

בתדרוך לתקשורת, בעקבות החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר על היישובים האדומים, הפציר ממונה הקורונה באזרחי המדינה לשמור על ההנחיות: "כל אחד שלא שם את המסכה ומזלזל – יורק בפרצוף של רופא או אחות שעובדים 24/7 במחלקות הקורונה"

גמזו, הערב (צילום מסך, לע"מ)גמזו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ערך הערב (חמישי) תדרוך פומבי לתקשורת, בעקבות החלטת הקבינט להטיל סגר על היישובים האדומים. "זה לא סוד שמצב התחלואה עלה מדרגה נוספת", אמר. "זה מסר לכל מדינת ישראל – שום חתונות היום, שום אירועים המוניים, שום התקהלות שאיננה חוקית, שום זלזול".

גמזו ציין, כי נצפית עלייה גבוהה בכמות החולים החדשים במגזר החרדי: "לאחר שהחברה החרדית, במאמץ ארוך, הצליחה להוריד את רמת התחלואה – היא עלתה שוב בעשרת הימים האחרונים. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לעזור לחברה החרדית להקטין את התחלואה".

הפרויקטור הוסיף, כי נמשך הגידול בתחלואה בחברה הערבית: "הוא מלווה אותנו כבר שלושה-ארבעה שבועות. החברה הערבית צריכה להבין היטב, שצריך להפסיק לחלוטין עם האדישות והזלזול. חתונה היא אירוע הדבקה, זה עובר למשפחה ומיישוב ליישוב".

"אנחנו רואים עלייה מסוימת גם באוכלוסייה הכללית. תחלואה שמטפסת ביממה אחת מכ-2,000 לכ-3,000 צריכה להדאיג את כולנו. זה השלב שבו אתה מבין שהגעת להתקדמות מעריכית".

"ערים אדומות זה לא אות קין", הצהיר גמזו. "בקבוצת הערים האדומות עם התחלואה הגדולה, ננהיג עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך. אלו צעדים מאוד לא פשוטים, גם לי וגם לקבינט. אבל כשאנחנו רואים התפרצות מעריכית וחוסר שליטה שלנו ושל העיר על מצב התחלואה – אין ברירה". לדבריו, הסגר עליו הוחלט בערים האדומות נועד לסייע בהקטנת התחלואה בהן ובמניעת ההתפשטות ליישובים נוספים.

גמזו הבהיר, כי סגר כללי ברחבי המדינה עדיין עומד על הפרק, וההחלטה האם לנקוט בצעד זה תתקבל ביום חמישי הבא. הוא שיגר בדבריו מסר לכלל האזרחים, וקרא להם לגלות סולידריות עם תושבי הערים האדומות: "אנחנו נכנסים לרגע מאוד קשה של המאבק בקורונה. כולנו ביחד במצב הזה. אנחנו באירוע של מלחמה. לפנינו עוד החלטות קשות, נצטרך לראות מה יהיה בימים הקרובים. אני מבקש מכולם להיות אחרי הממשלה ואחרי הקבינט, כגוף אחד".

בשלב מסוים הרים גמזו את קולו: "זה מסר לכל מדינת ישראל – שום חתונות היום, שום אירועים המוניים, שום התקהלות שאיננה חוקית, שום זלזול. יש ערים במדינת ישראל שבשבוע הקרוב הולכות להיכנס לסגר. כל אחד שלא שם את המסכה ומזלזל – יורק בפרצוף של רופא או אחות שעובדים 24/7 במחלקות הקורונה".

בהודעה לציבור בתום ישיבת הקבינט, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה – ועלייה דרמטית מאוד. החלטנו בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה בתחלואה, וקיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות, משם יוצאת הדבקה גם לתוך הערים עצמן וגם ליתר האוכלוסייה בישראל. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל, על מנת לבלום את התחלואה. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם".

תגיות:נגיף הקורונהסגרפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה