חדשות בארץ

הקבינט אישר: גופות מחבלים לא יוחזרו – ללא קשר לשיוכם הארגוני

על פי הצעת ההחלטה שהביא שר הביטחון בני גנץ לאישור הקבינט, גופות מחבלים לא יוחזרו, גם אם אינם משויכים מבחינה ארגונית לחמאס. גנץ: "מציע לאויבינו – שיבינו ויפנימו היטב את המסר"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל בצהריים (רביעי) את הצעת ההחלטה שהביא שר הביטחון בני גנץ, שלא להחזיר גופות של מחבלים, גם אם אינם משויכים מבחינה ארגונית לחמאס. בהתאם למדיניות החדשה שאושרה, גופתו של מחבל שפצע, הרג, או החזיק אמל"ח לא תוחזר, ללא קשר לשיוכו הארגוני, פרט למקרים חריגים.

גנץ בירך על החלטת הקבינט: "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות".

"אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה", הוסיף גנץ. "אני מציע לאויבינו – שיבינו ויפנימו היטב את המסר".

מוקדם יותר היום, חתם גנץ על ארבעה צווי תפיסה והגבלה ביחס לכספים ורכוש של חמאס בעזה ובעולם, וזאת בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים. הצווים הוצאו כחלק מהמערכה הכלכלית נגד פעילי טרור, אותה מתכלל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל) ביחד עם שב"כ, אמ"ן, משרד החוץ וגורמים נוספים.

בלשכת שר הביטחון מסרו פירוט על הצווים שנחתמו. בכל הנוגע לרצועת עזה, נחתם צו תפיסה בהיקף של 900 אלף דולר ביחס לחברת חלפנות והעברת הכספים "אוסאמה אל-בשיתי" והעומד בראשה, בגין פעילותה עבור החמאס.

בזירה הבין-לאומית, חתם השר על צו להגבלת העברה של רכוש וכספים לראמי עבדו וחאלד טורעני, המשמשים כחברי הנהלת ארגון אייפלסטיין, הפועל בבריטניה ומשתייך לחמאס והוכרז בישראל. צו דומה נחתם נגד מחמוד אל-חנפי, המשמש כמנכ"ל המוסד הפלסטיני לזכויות אדם, שפועל בלבנון, משתייך לחמאס והוכרז בישראל.

"נמשיך לפעול מול הטרור בכל אופן שבו הוא פועל ובכל מקום", אמר גנץ. "מערכת הביטחון, באמצעות המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, תרדוף אחר ארגוני הטרור בארץ ובעולם, ותדאג לקטוע את שרשרת ההפצה של כספי הטרור".

תגיות:חמאסבני גנץגופות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה