חדשות בארץ

אוחנה: "מנדלבליט מתנהג כאילו הוא מושקע בחיסולו הפוליטי של נתניהו"

בריאיון לכנס "בשבע", תקף השר לביטחון פנים את היועץ המשפטי לממשלה והאשים אותו בניסיון לחיסול פוליטי של ראש הממשלה: "אם נתניהו יזוכה – מנדלבליט לא יוכל להישאר רגע אחד בחיים הציבוריים"

אוחנה ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והאשים אותו בהתנהלות שנועדה 'לחסל פוליטית' את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אוחנה אמר את הדברים בריאיון לירון אברהם, בוועידת הקיץ של כנס "בשבע", המתקיימת היום (רביעי): "היועץ המשפטי לממשלה מתנהג כאילו כל כולו מושקע בחיסולו הפוליטי של נתניהו. כך הוא מתנהל. אלה דברים חמורים, שאני עומד מאחוריהם".

"אביחי מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו. מאותו רגע, כל יוקרתו וכל עתידו הפוליטי תלוי בהרשעתו של נתניהו ולחסל אותו פוליטית. משום שאם הוא יזוכה – הרי אביחי מנדלבליט לא יוכל להישאר רגע אחד בחיים הציבוריים. זה אות קלון שלא יימחה לעולם ממצחו אחרי מה שגרר את המדינה שלנו אליו".

בהקשר זה, טען אוחנה עוד כי מנדלבליט היה צריך להימנע מלהתערב בסוגיית מימון הגנתו של ראש הממשלה: "איך יועץ משפטי לממשלה – שהגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, והוא כרגע גם המאשים וגם התובע – יכול להתקרב מרחק של מאה מטר מלהחליט בשאלה אם הוא יכול לממן, או איך בדיוק יממן את הגנתו? הרי ברור שיש לו אינטרס להקשות עליו את מימון הגנתו, שתהיה לו הגנה כמה שיותר צולעת. זה ניגוד עניינים מובנה".

אוחנה, לשעבר שר המשפטים, הוסיף ותקף את הפרקליטות, על רקע ההפגנות נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה: "אנחנו בתקופה שהממשלה מגבילה מופעי תרבות ומופעי אומנות. מגבילה את זכותם של אנשים להתפלל, זו זכות קדושה לא פחות מהחופש להפגין. למה? כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. לי אין איך להסביר לציבור מדוע אנחנו איננו מאפשרים להתפלל, אבל אלפי אנשים שמצטופפים בתור הפגנה וחציים בלי מסכות כן".

"אני לא יכול לשאת שחוסמים כבישים, זה בעצמו סכנת חיים", המשיך אוחנה. "אתה יודע מי אמר את הדברים שאני אומר עכשיו? שי ניצן. מתי? בהתנתקות. הוא אמר 'ראינו עשרות מקרים שזה היווה סכנת חיים', והיועץ המשפטי לממשלה אז, מני מזוז, אמר 'אנחנו נטיל עונשי מאסר של עד עשרים שנות מאסר'. אני אומר דבר חמור: הפרקליטות מתנהלת באופן פוליטי".

בתגובה שנמסרה מטעמו לחדשות 12, שהביאו אמש לראשונה את דבריו של אוחנה, אמר מנדלבליט: "מצער מאוד שהשר לביטחון פנים של מדינת ישראל מתבטא באופן שכזה. מדובר כמובן בתיאוריה קונספירטיבית הזויה ומופרכת שאין לה שום אחיזה במציאות ולו הקלושה ביותר. משכך איננה ראויה לתגובה עניינית".

תגיות:אמיר אוחנהאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה