חדשות בריאות

שוב: למעלה מ-2,000 נדבקים חדשים ביממה; "סגר בחגים – אפשרות"

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו למעלה מ-2,000 נדבקים חדשים בקורונה, זה היום השני ברציפות. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי האפשרות של הטלת סגר בחגים עומדת עדיין על הפרק

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:43)

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי), כי אתמול אובחנו בישראל 2,183 נדבקים חדשים בקורונה. זה היום השני ברציפות, בו מספר הנדבקים היומי חוצה את רף ה-2,000. מספר הבדיקות שתוצאותיהן התקבלו אתמול עמד על 27,920, ושיעור הבדיקות החיוביות הגיע לכ-8.1%.

נכון להבוקר, 22,002 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, ו-864 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 423 חולים מוגדר קשה, ביניהם 114 מונשמים.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 119,627 נדבקים מאומתים, 96,662 מתוכם החלימו. ביממה האחרונה נפטרו 17 חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-963.

על רקע התחלואה הגוברת, ולקראת ראש השנה, אמרה הבוקר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס, כי האפשרות של הטלת סגר בחגי תשרי עומדת עדיין על הפרק. "אנחנו מאוד מנסים להימנע מסגר בחגים", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. "אבל אם שיעורי התחלואה ילכו ויעלו, בעיקר עם פתיחת בתי הספר, ונראה תחלואה שאנחנו לא מצליחים להשתלט עליה בדרך אחרת – אז סגר הוא צעד טקטי". לדבריה, ההחלטה הסופית בעניין תתקבל "הרבה יותר קרוב לחגים".

בתוך כך, שביתתם של כ-2,000 עובדי המעבדות הציבוריות נכנסה הבוקר ליומה הרביעי. גם היום, יינתנו שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי, ולא יינתנו שירותי מעבדה במרפאות הקהילה. בדיקות קורונה יבוצעו וישוחררו כרגיל, על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקות. בדיקות מצילות חיים יתקבלו מחדר מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (עבור ניתוחי חירום בלבד) וחדר לידה. בדיקות קהילה ומרפאות בתי חולים לא יישמרו ולא יטופלו, ולא יבוצעו בדיקות לניתוחים אמבולטורים. לחולים אונקולוגים והמטואונקולוגים יינתן שירות מלא.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה