מעניין

מטורף: אוטיסט בנה את הדגם הגדול בעולם של הטיטניק - מחצי מיליון חלקי לגו

בן 11 שאובחן עם אוטיזם בהיותו בן חמש - הצליח להגשים חלום ולבנות את הדגם הגדול ביותר בעולם של ספינת הטיטניק. "כל המילים שלמדתי נעלמו והפכו לערפל, ואני הפכתי מילד מאושר לילד אומלל ובודד. "המשפחה שלי עזרה לי להאמין ביכולות שלי ולעולם לא לוותר על החלומות שלי. אני שמח שבסוף הצלחנו", הוא אומר היום

אא

בהיותו בן שלוש - ברינג'ר קארל בירגיסון מאיסלנד הפסיק לדבר, והפך לילד מאוד אומלל. 

הוריו חיפשו דרך לעזור לו, והפגישו אותו עם עולם הלגו - שבמרוצת הזמן הפך לחבל ההצלה שלו מול העולם שסביבו. "פתאום הפכתי לילד אחר, ולא יכולתי לומר את כל הדברים שרציתי לומר. כל המילים שלמדתי נעלמו והפכו לערפל, ואני הפכתי מילד מאושר לילד אומלל ובודד", אמר קארל לאחרונה במסגרת ראיון שנעשה עמו, לאחר שהפך למפורסם. "הרגשתי שאני לכוד בתוך הערפל של עצמי, שאני לא מסוגל להרכיב מילים למשפטים".

בגיל חמש הוריו לקחו אותו לרופא מומחה שאבחן אותו כחולה באוטיזם. 

"את הלימודים בבית הספר הוא היה צריך לעבור באמצעות תמונות ולא מילים", משחזרת אמו. "זו הייתה תקופה מאוד קשה בשבילו ובשבילנו, אבל אז התגלתה לפניו התמונה של הטיטניק".

ושם אירע המהפך. 

קארל התאהב בתמונה של הספינה שטבעה, וכבר בגיל 10 ידע את כל מה שאפשר לדעת על הטיטניק והסיפור שמאחוריה. "למדתי הרבה על ספינות, וככל שהן היו יותר גדולות ככה אהבתי יותר לחקור ולדעת עליהן".

אבל החקירה והלימוד לא הספיקו לו. קארל החליט לבנות דגם ענק של הטיטניק - מלגו, ובעזרת סבו שלימד אותו כיצד להתבונן בשרטוטים המקוריים של הספינה - קארל הצליח להפוך את הבלתי אפשרי, לאפשרי. 

איך הצליח נער בן 11 לבנות דגם ענק שעשוי מ-560,000 חלקי לגו? "עשינו את זה באמצעות גיוס המונים", מספר סבו. "גייסנו כסף רק כדי לרכוש את חלקי הלגו".

וזה אמנם לקח 11 חודשים ו-700 שעות לבנות את ספינת החלומות שלו, שמגיעה לשישה וחצי מטרים - אך זה היה שווה. "המשפחה שלי עזרה לי להאמין ביכולות שלי ולעולם לא לוותר על החלומות שלי. אני שמח שבסוף הצלחנו", מסכם קארל. 

תגיות:אוטיסטלגודגםטיטניק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה