חדשות בריאות

הבוקר: שנת הלימודים נפתחה – בשגרת קורונה

על פי החלטת קבינט הקורונה, כ-140 אלף תלמידים המתגוררים ב-23 יישובים המוגדרים כ"אדומים" לא חזרו בשלב זה לספסל הלימודים

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

כ-2.4 מיליון תלמידים וכ-205 אלף עובדי הוראה פתחו הבוקר (שני) את שנת הלימודים תשפ"א, בצל מגפת הקורונה. על פי ההחלטה שהתקבלה אמש בקבינט הקורונה, כ-140 אלף תלמידים המתגוררים ב-23 יישובים שהוגדרו כ"אדומים" לא חזרו בשלב זה לספסל הלימודים. ביום חמישי יקיים הקבינט דיון נוסף בסוגיה.

רשימת היישובים ה"אדומים", בהם התלמידים לא חזרו ללימודים, כוללת את: דלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, לקיה, בית ג'ן, מעלה עירון, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, ביתר עילית, כפר כנא, רכסים וזמר.

מבין 2.4 מיליון התלמידים הרשומים במערכת החינוך בשנת הלימודים הנוכחית, 1,871,000 לומדים בכיתות א'-י"ב. כ-169 אלף יגיעו לראשונה לבתי הספר וייכנסו לכיתות א', בעוד כ-132 אלף תלמידי כיתות י"ב ייפרדו בסוף השנה ממערכת החינוך. כ-529 אלף ילדים ילמדו השנה בגנים.

כוח האדם במערכת החינוך כולל 20,600 גננות וגננים, 179 אלף מורות ומורים, וכן 5,182 מנהלות ומנהלים. בישראל יפעלו השנה 25,789 מוסדות חינוך – 5,173 בתי ספר ו-20,616 גני ילדים.

תוכנית "לומדים בביטחון", המסדירה את פעילות מערכת החינוך בשנה זו, גובשה על ידי הגורמים המקצועיים במשרדי החינוך והאוצר ובשלטון המקומי, בשיתוף ובתיאום עם משרד הבריאות, על מנת להתמודד עם אתגרי הקורונה. על פי המתווה, כניסת התלמידים למוסדות החינוך תהיה מותנית בהבאת הצהרת בריאות יומית החתומה על ידי ההורים. החל מכיתות י', התלמידים יוכלו למלא את ההצהרה בעצמם.

גני הילדים ילמדו במתכונת מלאה כבשגרה – שישה ימים בשבוע, ללא פיצול לקבוצות. צהרוני ''ניצנים'' יופעלו חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים. ילדי הגנים לא יידרשו לעטות מסכות.

תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו לפחות חמישה ימים בשבוע, ללא פיצול כיתות. הילדים לא יחויבו לעטות מסכות. תלמידי החינוך המיוחד בכיתות א'-ו' ילמדו כבשגרה, שישה ימים בשבוע וללא פיצול.

תלמידי ג'-ד' ילמדו לפחות חמישה ימים בשבוע, אולם הכיתות יפוצלו לקבוצות – עד 18 תלמידים בכל קבוצה. התלמידים ילמדו בשולחנות נפרדים, וישמרו על ריחוק בהפסקות. בכיתה ג' יחויבו התלמידים לעטות מסכות בהפסקות, והחל מכיתה ד' תחול חובה זו גם בזמן השיעורים.

בכיתות ה'-י"ב, הלמידה תתקיים במוסדות החינוך לפחות יומיים בשבוע, בקבוצות של עד 18 תלמידים. התלמידים ילמדו בשולחנות נפרדים, וישמרו על ריחוק בהפסקות. ללמידה בבתי הספר יתווספו לפחות שלושה ימים בשבוע של למידה מרחוק. עם זאת, ברשויות רבות ברחבי הארץ פועלים לאפשר, ככל שניתן, את הרחבת ימי הלמידה בבתי הספר עבור תלמידי כיתות אלו.

בעקבות הנחיית משרד הבריאות, הורה משרד החינוך לאפשר להורים של ילדי הגנים וכיתות א' ללוות את ילדיהם בימי ההסתגלות הראשונים. בגני הילדים תתאפשר כניסה בקבוצות קבועות של עד שישה הורים, באופן מדורג ולפרק זמן קצוב. בכיתות א' תתקיים ההסתגלות בקבוצות של עד עשרה הורים בכל קבוצה קבועה, ובאופן מדורג.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה