חדשות בארץ

נסראללה מאיים: "כשישראל הורגת אחד מלוחמינו, נהרוג אחד מחייליה"

מזכ"ל חיזבאללה שב ואיים על ישראל בתגובה לחיסול אחד מפעילי ארגונו בסוריה: "השאלה היא שאלה של המקום והזמן, אנחנו לא ממהרים"

גבול ישראל-לבנון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ואיים היום (ראשון) על ישראל. בנאום לרגל יום העשוראא', המצוין על ידי המוסלמים השיעים, הבהיר נסראללה כי חיזבאללה יגיב על חיסול אחד מפעיליו בסוריה לפני מספר שבועות: "אנחנו רוצים לקבוע משוואה. על ישראל להבין, שכאשר היא הורגת אחד מלוחמינו – אנחנו נהרוג אחד מחייליה".

נסראללה הוסיף, כי לא מדובר בניסיון של ארגונו להשיג הישג תקשורתי: "השאלה היא שאלה של המקום והזמן. אנחנו לא ממהרים. חודש, חודשיים, שלושה חודשים. בסופו של דבר, אתם תצאו מהחורים בהם אתם מתחבאים – ונגיע אליכם".

בהתייחסו להסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי האמירויות העניקה "שירות חינם" לטראמפ ונתניהו: "אנחנו מדגישים את מחויבותנו שלא להכיר בישראל, גם אם כל העולם יכיר בה. אנחנו מגנים את כל צורות הנורמליזציה עם אויב זה, וחוזרים על הגינוי לנורמליזציה של האמירויות עם הישות הישראלית".

כזכור, המתיחות בגבול הצפון החלה לאחר שאחד מפעילי חיזבאללה, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, נהרג בתקיפה באזור דמשק שיוחסה לישראל. בשבוע שעבר ביצעה חוליית מחבלים של הארגון ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב מנרה. בתקרית לא היו נפגעים, ובתגובה תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של חיזבאללה בלבנון. המתקפה כוונה, בין היתר, נגד עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות סמוך לגבול.

בסוף החודש שעבר סיכל צה"ל ניסיון פיגוע של ארגון הטרור השיעי-לבנוני בהר דב. חוליה, שמנתה בין שלושה לחמישה מחבלים, חדרה מספר מטרים מעבר לקו הכחול, לתוך שטחה של ישראל. חדירת החוליה זוהתה, ולוחמי צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, שכללה ירי מנשק קל, מקלעים, טנקים וארטילריה. סיכול הפיגוע לא נועד להרוג את המחבלים אלא להבריחם, על מנת למנוע הידרדרות לסבב לחימה ארוך מול ארגון הטרור הלבנוני-שיעי, והחוליה אכן הצליחה להימלט לשטח לבנון.

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה