חדשות בארץ

משפחות שלושת הנערים תובעות את חמאס

שש שנים לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד, הגישו משפחותיהם תביעת נזיקין נגד ארגון חמאס, שתכנן וביצע את הפיגוע: "אם בכוחה של התביעה להרתיע ולו במעט מכוחות הרשע הללו – והיה זה שכרנו"

שלושת הנערים הי"דשלושת הנערים הי"ד
אא

שש שנים לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד, הגישו בני משפחותיהם תביעת נזיקין נגד ארגון חמאס, שתכנן וביצע את הפיגוע.

את התביעה, על סך 520 מיליון שקלים, הגיש ארגון "שורת הדין", בשם משפחות שלושת הנערים, לבית המשפט המחוזי בירושלים. לדברי הארגון, התביעה נועדה לעצור את הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית מתקציבה לחמאס מדי שנה. המשפחות מיוצגות על ידי עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר, אבי סגל ואבי גז.

סגן-אלוף (במיל') אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית ולשעבר היועץ לענייני פלסטינים למתאם פעולות הממשלה בשטחים, ערך עבור התביעה מחקר מקיף, ממנו עולה כי הרשות הפלסטינית מעבירה לחמאס מדי חודש סכום שבין 100-50 מיליון דולר. על פי חוות הדעת, הכספים מועברים למשרדי הממשלה של ממשלת חמאס בעזה ולגופים שונים ברצועה הנמצאים בשליטת ארגון הטרור. "למעשה", אומרים ב"שורת הדין", "כל הכספים שמגיעים לאחת מזרועותיו של ארגון חמאס – הזרוע הצבאית, הזרוע המדינית או הזרוע החברתית – נחשבים כספי חמאס, וניתנים לעיקול לטובת תביעה כנגד חמאס".

חוסאם קוואסמה, שעמד בראש חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע, הודה בחקירתו כי היה המוח מאחורי החטיפה והרצח, ואף השיג מימון לפיגוע מחמאס. הוא רכש את כלי הנשק לצורך הפיגוע והעבירם למרואן קוואסמה, מחבל נוסף בחוליה, וכן רכש רכב לביצוע הפעולה. בנוסף, הוא הודה כי לאחר הפיגוע סייע לרוצחים לקבור את גופות הנערים, להעלים ראיות מזירת הקבורה וכן להימלט מכוחות הביטחון. כזכור, הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על החטיפה והרצח באופן רשמי.

"בתביעה זו אין כמובן כדי לרפא את כאבנו, להפחית מצערנו, או להמעיט מגעגועינו לילדינו", נמסר מטעם משפחות שלושת הנערים. "אם בכוחה של התביעה להרתיע ולו במעט מכוחות הרשע הללו – והיה זה שכרנו".

נשיאת ארגון שורת הדין, עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר, ציינה כי מדובר בתביעה תקדימית: "לראשונה יעוקלו כספים של הרשות הפלסטינית בגין פיגוע שבוצע על ידי החמאס. אם הרשות הפלסטינית תסרב לכבד את העיקול, ותמשיך את מימון החמאס על אף צו העיקול, אנחנו נתבע את סכום הפיצויים מכספי המסים שמעבירה מדינת ישראל לידי הרשות הפלסטינית. כך או כך, תשלם הרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בחמאס, וקורבנות הטרור יוכלו לקבל צדק. מה שלא מצליחה המדינה לעשות – לעצור את מאות מיליוני הדולרים המוזרמים לארגון החמאס מאת הרשות הפלסטינית – יצליחו קורבנות הטרור לעשות".

תגיות:חמאסתביעהשלושת הנערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה