סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר עם המלצות לתחילת שנת הלימודים

פתרונות חלופיים ל"זום", סינון אתרים – ולא רק לדתיים, והתגובה של אמא לשיעור ב"זום" שמתנתק בפעם השלישית

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

דיברתי השבוע עם לא מעט הורים, מורים ומומחים. הנה שלוש המלצות שהם כולם מסכימים עליהן, לקראת פתיחת שנת הלימודים השבוע:

ראשית, למצוא פתרון טוב יותר לכיתות ה' ומעלה. אם הייתי מספרת לכם לפני שנה שהמדינה תבקש מילדים בני עשר להישאר כל היום מול המחשב לבד בבית למשך שלושה ימי לימוד בשבוע, הייתם חושבים שזו הזיה. עם כל הכבוד לנסיבות המורכבות, לא יכול להיות שזה הפתרון שאליו הגענו. כיום, לחשוב מחוץ לקופסה זה אומר לחשוב מחוץ לכיתה: שילכו למוזיאונים, לפארקים, שילמדו בגן ציבורי, שקבוצות קטנות ילמדו יחד בבתים של ילדים, בהשגחה הורית. לא יכול להיות שאנחנו מציעים להם שנת לימודי טיקטוק רצופה, בגיל כה צעיר ורגיש שבו הם צריכים כל כך התפתחות אנושית, רגשית, חברתית.

שנית, סינון אתרים. משום מה זה נחשב "עניין של דוסים", אבל למה לאמלל ילד בן 11 ולאפשר לו להגיע בהקלקה אחת למחוזות מסוכנים כל כך? אם לילד עד גיל תשע אסור לחצות לבד את הכביש, איך מותר לו להיחשף לכל הרוע והניצול שיש לעולם להציע? חברות כמו "רימון", "נטספארק" או "נתיב" מאפשרות לא רק להימנע מתכנים שאנחנו לא רוצים שילדים יגלשו אליהם, אלא גם להגביל את שעות הגלישה. עם יד על הלב, כשאבא ואמא יוצאים בבוקר לעבודה, האם הם רגועים להשאיר את הילד כל היום מול מחשב?

ושלישית – אנחנו המורים של ילדינו השנה. כבר אי-אפשר לשגר אותם בבוקר לבית הספר ולקבל אותם בחזרה אחר הצהריים. הקורונה שינתה את הכללים גם כאן. יותר ממה שהם ילמדו השנה בספרי הלימוד, הם ילמדו מאיתנו, מההתנהגות שלנו, מההתמודדות שלנו עם המשבר. הם יזכרו לנצח איך ההורים הגיבו למצבי לחץ, איזו אווירה הייתה בבית, האם צרבנו את זה בזיכרון כתקופה מאתגרת, תקופה של התקרבות, או שמא שידרנו היסטריה ודכדוך. יותר חשוב ממה שלומדים בזום – זה ללמוד איך אמא מגיבה כשהזום מתנתק בפעם השלישית ברבע שעה.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירשנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה