חדשות בריאות

עובדי המעבדות הציבוריות פתחו בשביתה

לאחר שהמשא ומתן עם האוצר התפוצץ, פתחו כאלפיים עובדי המעבדות הציבוריות בשביתה ללא הגבלת זמן. העובדים יעניקו שירותי חירום בלבד, שנועדו להצלת חיים. תוצאות בדיקות קורונה יימסרו רק למי שאובחנו כחיוביים לנגיף

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

כאלפיים עובדי המעבדות הציבוריות פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה ללא הגבלת זמן, וזאת לאחר שהמשא ומתן שניהלו עם האוצר לשיפור תנאי העסקתם התפוצץ. בשביתה ישתתפו עובדי המעבדות בבתי החולים, בקופות החולים ובמעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.

במסגרת השביתה, עובדי המעבדות יעניקו שירותי חירום, הכוללים בדיקות דחופות שנועדו להצלת חיים עבור חדרי המיון והטראומה, טיפול נמרץ, ניתוחי חירום בחדרי הניתוח וחדרי לידה. כמו כן, יינתן שירות מלא עבור חולים אונקולוגים והמטואונקולוגים.

בנוסף, העובדים ימשיכו לבצע בדיקות קורונה, אולם יינתנו אך ורק תשובות לנבדקים שאובחנו כחיוביים לנגיף, על מנת לקטוע את שרשרות ההדבקה.

"אין לנו ברירה אחרת", אמרה אמש אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות. "לצערי, למרות מגפת הקורונה, ממשלת ישראל מזלזלת בנו ומתעלמת מאיתנו, עובדי המעבדות, למרות האחריות הכבדה שעל כתפנו, ולמרות שאנו מסכנים את חיינו יום יום בעבודה".

"אנחנו נמצאים במשא ומתן עם האוצר כבר חמש שנים", הוסיפה אדמון. "כשפרצה מגפת הקורונה, והתברר לכולם עד כמה חשוב פענוח בדיקות המעבדה, הנחנו בטעות שממשלת ישראל תתעורר. להפתעתנו המרה, הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת. במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטיים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".

לדברי אדמון, "בימים אלו לא מצליחים לגייס עובדים צעירים למעבדות בבתי החולים ובקופות. מסתבר שתם עידן הפראיירים. אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות, ולהרוויח פי שניים, שלושה ואפילו פי ארבעה מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל".

תגיות:שביתהנגיף הקורונהמעבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה