חדשות בריאות

שיא של חודש: למעלה מ-2,000 נדבקים חדשים ביממה

על פי נתוני משרד הבריאות, 426 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 118 מונשמים. שלושה חולים נפטרו מאז חצות, ומניין הנפטרים הכולל עלה ל-891

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי), כי אתמול אובחנו 2,068 נדבקים חדשים בקורונה. זו הפעם הראשונה מאז סוף חודש יולי שנחצה רף ה-2,000 חולים ליממה.

מספר הבדיקות לאבחון הנגיף ממשיך לעלות, כשאתמול התקבלו תוצאותיהן של 36,372 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-5.7% מכלל הנבדקים.

נכון לעכשיו, 20,444 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 855 מאושפזים. מצבם של 426 חולים מוגדר קשה, ביניהם 118 מונשמים. 178 חולים נמצאים במצב בינוני.

מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 111,493 נדבקים מאומתים, כשלמעלה מ-10,000 מתוכם אובחנו בשבוע האחרון. ביממה האחרונה נפטרו 14 חולים נוספים, שלושה מתוכם מאז חצות. בכך עלה מניין הנפטרים ל-891. מספר המחלימים חצה את רף ה-90 אלף ועומד כעת על 90,158.

קבינט הקורונה צפוי לדון ביום ראשון בתוכנית "הרמזור" של פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו. שרים בקבינט מתחו ביקורת על התוכנית, המבחינה בין רשויות אדומות, כתומות וירוקות, וטענו כי אינה ניתנת ליישום בשטח.

השרים ידונו גם באפשרות להטיל סגר בתקופת החגים, לאור התחלואה הגבוהה. יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, איים הבוקר כי אם תתקבל החלטה על סגר בחגים – מפלגתו תשקול לפרוש מהקואליציה. בריאיון לעיתון "המודיע", אמר ליצמן כי "אישור הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן בתנאים, הרסו את אמון הציבור במערכת"

בימים האחרונים מתחו גורמים בקואליציה ביקורת נוקבת על גמזו, בעקבות המכתב ששלח בשבוע שעבר לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בו ביקש ממנו למנוע את ההגעה ההמונית לאומן. ליצמן אמר בתחילת השבוע, כי המכתב מהווה "חריגה מתפקידו" של גמזו, "תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה. זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב".

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף שלשום את הפרויקטור, על רקע דרישתו לעצור את הטיסות לאומן: "פרופ' גמזו בטוח, שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן", אמר בריאיון לכאן ב'. "אבל הוא גם היה בטוח, שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות בבלפור. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק. הוא לא אקטיבי בהפסקת ההפגנות, משום שהוא חושש מהתקשורת ומפחד שהיא תבקר אותו".

"במקום לחשוש מהתקשורת ובמקום לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה – שיתרכז בתכנים המקצועיים, ויתחיל לפתור את העניין של הנסיעה לאומן, שתקרה אם ירצה או לא ירצה", הוסיף זוהר. "במקום להתנגד לזה נחרצות ולפגוע בזכות של אנשים להאמין, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה הזו, שיצמצם את מספר הנוסעים מ-25 אלף ל-6,000, שיעשה מתווה בריאותי נכון. שיהיה פרויקטור, ושלא ייתן לעניין הזה להתבשל עם האוקראינים ושלא יכתוב מכתבים לנשיא בלי הסכמת שר הבריאות וראש הממשלה. אני מאוד מקווה שהוא יתחיל לעבוד".

גמזו הגיב אתמול לביקורת החריפה שהטיח בו זוהר. "יש התעסקות אובססיבית באומן", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "יו"ר הקואליציה עושה מאמצים להטיס אותם, אני רוצה שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה".

גמזו הודה, כי המכתב ששלח לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בו ביקש לעצור את הטיסות לאומן, היה "חריג", אולם לדבריו "מה לעשות? אני צריך לעשות מעשים חריגים כדי להוריד את התחלואה". הוא יצא נגד הניסיונות המתמשכים לאפשר את הנסיעה לאומן, גם לאחר שאוקראינה הודיעה כי תאסור על כניסת תיירים זרים: "אחרי הסוף פסוק הזה – מנסים למצוא עוד מתווים? בחייכם, השתגעתם?".

"אני לא רוצה לדבר על שר כזה או שר אחר", הוסיף גמזו. "אני מדבר על הרוח, והרוח היא שעולם כמעט כמנהגו נוהג. כל אחד מבין שיש לו איזו שהיא בעיה במדינת ישראל, אבל יש פרויקטור, יש משרד בריאות, יש מנכ"ל משרד הבריאות – זו הבעיה שלהם. לא, זו בעיה של כולנו. אני מצפה שכל בעלי התפקידים יפעלו בריכוז מלא כדי להוריד את התחלואה. לכל אחד יש מה לעשות, יש המון עבודה בכל המגזרים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה