חדשות בארץ

מטח רקטות לעבר ישראל, צה"ל תקף ברצועה

בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר שטח ישראל, תקפו כוחות צה"ל יעדי חמאס ברצועת עזה. כעבור כשעה שיגרו הפלסטינים מטח של שש רקטות לעבר העוטף, וצה"ל הגיב בתקיפה נוספת ברצועה

תקיפת צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

כוחות צה"ל תקפו הלילה (שישי) מטרות חמאס ברצועת עזה. התקיפה הראשונה, שבוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה לשטח ישראל, נערכה בסביבות השעה 4:00, ובמסגרתה תקפו מטוסי קרב, כלי טיס וטנק תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית.

כעבור כשעה, הופעלה אזעקת צבע אדום ביישובים נחל עוז ועלומים. מצה"ל נמסר, כי זוהו שישה שיגורים משטח הרצועה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

צה"ל הגיב בגל תקיפה שני, במהלכו תקפו מטוסי קרב וכלי טיס אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס. בהודעת דובר צה"ל נמסר, כי הצבא "מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

דובר חמאס בעזה, פאוזי ברהום, האשים הבוקר את ישראל באחריות להסלמה ולתוצאותיה, ואיים כי ארגונו "לא יהסס למלא את חובתו הלאומית לעמו, להגן עליו מפני כל תוקפנות, ולהיכנס למערכה במידה וההסלמה והמצור יימשכו". לדבריו, "מה שההתנגדות הפלסטינית עשתה הינו במסגרת התגובה הישירה להסלמה של הכיבוש הישראלי ולהפצצות של מוצבי ההתנגדות".

השליט הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, עזב אתמול את הרצועה. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" דיווח מפי מקור בפלגים הפלסטיניים, כי המאמצים להביא לרגיעה מול ישראל כשלו. הוא הטיל את האחריות לכישלון על ישראל, ואיים כי בשעות הקרובות פעילי הפלגים "יעבירו מסרים בשטח".

צוותי כיבוי פעלו אתמול לכיבוי 26 שריפות, שפרצו ברובן בשדות קוצים באזורי המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול כתוצאה מבלוני תבערה. מדוברות כבאות והצלה נמסר, כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. הצוותים, בסיוע כוחות הביטחון ומתנדבים, הצליחו להשתלט עליהן במהירות.

תגיות:חמאסעוטף עזהרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה