חדשות בריאות

1,937 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, מניין הנפטרים עלה ל-877

על פי נתוני משרד הבריאות, מצבם של 428 חולים מוגדר קשה, ביניהם 124 מונשמים. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מתח ביקורת על המתרחש במגזר הערבי: "ראיתי את הבעיה של החתונות. תגידו, השתגעתם? אני מכבד את החברה, מכבד את הצורך להתחתן, אבל לא מכבד את הצורך להידבק"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (חמישי), כי ביממה האחרונה נפטרו עשרה חולי קורונה נוספים, שניים מתוכם מאז חצות. בכך עלה מספרם של הנפטרים מפרוץ המגפה ל-877.

מגמת העלייה בתחלואה נמשכה גם אתמול. על פי הנתונים, אותרו 1,937 נדבקים חדשים, כשמספר הבדיקות ממשיך להיות גבוה – 33,382. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על כ-6%.

נכון לעכשיו, 21,145 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 858 מאושפזים. מצבם של 428 חולים מוגדר קשה, ו-173 חולים נמצאים במצב בינוני. מספר המונשמים ממשיך לעלות, ועומד כעת על 124. מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 109,039 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 87,017.

פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר כי המספר הגבוה של נדבקים חדשים ביום אינו משקף את השינוי ההדרגתי שמתחולל בשטח. "כולם סופרים את המספר הסופי", אמר בריאיון לגלי צה"ל, אולם הדגיש כי "יש אפילו ירידה והכלה באוכלוסייה החרדית" ו"גם באוכלוסייה הכללית יש המשך ירידה". עם זאת, הוא מתח ביקורת נוקבת על המתרחש במגזר הערבי: "אתמול הייתי באום אל-פחם, בבאקה אל-גרביה. ראיתי את הבעיה של החתונות. אני אומר לחברה הערבית: תגידו, השתגעתם? אני מכבד את החברה, מכבד את הצורך להתחתן, אבל לא מכבד את הצורך להידבק. החברה הערבית עלתה מ-150 נדבקים ליום ל-550 – בשלושה שבועות. זה חלק גדול מעליית התחלואה".

בתגובה לביקורת שנמתחה עליו בקרב גורמים בקואליציה, אמר גמזו: "לפעמים עוברת בי המחשבה אולי להעביר את זה למישהו אחר. אתם באמת חושבים שזו משימה שמישהו יעמוד בתור כדי לקחת אותה? אני מזכיר לכולם שאני בלי כתב מינוי, בלי סמכויות מוגדרות – אבל אני עושה את העבודה. מי שמכיר אותי יודע שאני עקשן, אני נחוש. אני לוקח תפקיד, ורוצה לעשות אותו עד הסוף. כשאני רואה שיש ירידות וקשיים – זה לא מחזיר אותי אחורה, ולא גורם לי להחזיר את המפתחות". הוא דחה על הסף את הטענה, כי אינו מקבל גיבוי משמעותי מראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם קרא גם ל"כל בעלי התפקידים" להתמקד בהורדת התחלואה: "לכל אחד יש מה לעשות, יש המון עבודה בכל המגזרים".

"יש רק אינטרס אחד היום – להפחית את התחלואה", הצהיר הפרויקטור. "מי שחושב שאני קוסם – טועה. יש כאן תהליך של בניית תשתיות, של מערכת קטיעה, של בניית ניהול ברשויות המקומיות. כולם צריכים להיות מוכוונים למטרה של הורדת התחלואה – כולל האזרחים".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כץ סיכמו היום כי למכון הביולוגי בנס ציונה יועברו 86 מיליון שקלים לטובת חיזוק פעילותו לפיתוח חיסון ונוגדן לנגיף הקורונה. ההחלטה על העברת התקציב התקבלה, לאחר שהדרגים המקצועיים במשרד הביטחון הציגו בפני משרד האוצר את תוכניות המכון בתחום המאבק בקורונה. עיקרו של התקציב נועד לממן את ניסוי החיסון בבני אדם, שאמור להתחיל אחרי החגים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה