חדשות בארץ

הליכוד נגד הפרקליטות: "הכל כשר בניסיון להפיל את נתניהו"

גורמים בכירים בליכוד מתחו ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה ועל הפרקליטות, בעקבות הנחיות חדשות המצמצמות את האפשרות להעמיד מפגינים לדין: "כך לא נראה שלטון החוק ודמוקרטיה אלא אנרכיה אלימה. הפרקליטות מפקירה את שלטון החוק ואת הסדר הציבורי במטרה לעודד הפיכה שלטונית"

הפגנה בירושלים, בחודש שעבר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הפגנה בירושלים, בחודש שעבר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

גורמים בכירים בליכוד תקפו הערב (רביעי) בחריפות את הפרקליטות, בעקבות הנחיות חדשות שפרסמה המצמצמות את האפשרות להעמיד מפגינים לדין.

ההנחיות החדשות, שאושרו על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן, קובעות כי קבלת ההחלטה על העמדה לדין של מפגינים שהפרו את החוק תתבצע בהתאם לסוג העבירה ולנסיבות ביצועה. ככלל נקבע, כי יש לשקול העמדת אדם לדין בגין עבירה של התקהלות אסורה, רק כאשר נלוו לה עבירות נוספות, או כשהיא בוצעה בנסיבות מחמירות. בין היתר נקבע, כי במקרים של חסימת כבישים תתבצע העמדה לדין רק במידה ומדובר בחסימה מכוונת של ציר מרכזי, שנעשתה לזמן ממושך, ולא אם הייתה זו "חסימה אקראית בלהט ההפגנה וגלישה אל הכביש". עוד נקבע, כי עבירות של אלימות כלפי שוטרים במהלך מחאה בלתי חוקית ייאכפו בחומרה "בהתאם לרמת האלימות".

בהודעת הפרקליטות נאמר כי "ההנחיה, שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נועדה לקבוע מדיניות העמדה לדין שוויונית, המאזנת באופן ראוי בין ערכי היסוד המתחרים – זכות היסוד להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, מול האינטרס הציבורי שבשמירה על ביטחון הציבור ורכושו, על שלטון החוק והסדר הציבורי, וכן שמירה על הזכות לפרטיות ועל אינטרסים רלוונטיים נוספים בהתאם לנסיבות העניין".

בליכוד הגיבו, כאמור, במתקפה חריפה. "כשמפגיני הימין רצו להפגין מול רבין בהסכם אוסלו, בג"ץ הורה לצמצם את היכולת להפריע לסדר הציבורי", אמרו הגורמים הבכירים במפלגה. "אך כשמדובר בנתניהו, הכל מותר. אפשר לחסום כבישים, אמבולנסים ומכבי אש, אפשר להתעלם מהנחיות השוטרים ומהנחיות הבריאות של הקורונה. כנראה שהכל כשר כשמדובר בניסיון להפיל את ראש הממשלה נתניהו".

"כך לא נראה שלטון החוק ודמוקרטיה אלא אנרכיה אלימה", הצהירו הבכירים. "כשמתירים להפר את החוק ולהתעלם מהנחיות השוטרים, איך אפשר יהיה לבקש מקהלים אחרים במדינה לשמור על החוק ועל הנחיות הבריאות בתקופת הקורונה ובכלל?". 

עוד הוסיפו הבכירים, כי "בשם שלטון החוק, הפרקליטות מפקירה את שלטון החוק ואת הסדר הציבורי במטרה לעודד הפיכה שלטונית. הפרקליטות חייבת לחזור בה מההנחיות השערורייתיות האלה, שפורמות את שלטון החוק במדינת ישראל".

 

לוין: "אכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר"

יו"ר הכנסת, יריב לוין, כתב בפייסבוק: "שנים שצמרת מערכת המשפט והפרקליטות הולכים כעיוורים בדרכו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק. היום מתברר שהשנאה שלהם לראש הממשלה נתניהו חזקה אפילו יותר מההערצה הילדותית לברק".

"כשרבין היה ראש ממשלה, קבע אהרון ברק כי הפגנות תהיינה בהשתתפות 500 איש ורק עד תשע בערב. היום, בזמן הקורונה, מי היה מאמין שהפרקליטות תאפשר חריגה מהפסיקה הזו? אבל, בפרקליטות 'פתאום' נזכרו לבעוט בפסיקתו של אהרן ברק. 'פתאום' מותר להפגין בלי הגבלה – לא מספרית ולא אחרת. גם במחיר סיכון הבריאות של כולנו, וגם במחיר חסימת כבישים ומניעת הגעת אמבולנסים לבתי חולים. הכל מותר. העיקר שאג'נדת השנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו תוכל להשתולל ברחובות".

"אם למישהו היה ספק מה מניע גורמים בכירים בפרקליטות, הוא קיבל היום תשובה ברורה. כל המשאבים, כל הכוח העצום שבידיהם, הכל מנותב לאכיפה בררנית במטרה להפיל ראש ממשלה נבחר. כל מי שהדמוקרטיה יקרה לו, מימין ומשמאל, חייב להשמיע קול זעקה נוכח האפליה הבוטה וההתנהלות החמורה הזו. אני מצפה לשמוע אתכם", חתם לוין את דבריו.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, תהה בתגובתו: "איפה הם היו בהתנתקות? איפה הם היו כשהימין הפגין נגד אוסלו? איפה הם היו כשנערות נכנסו לבתי מעצר וצעירים אל מאחורי סורג ובריח על שחסמו כבישים? הכל כשר? אין עכבות? אין אף לא מראית פני צדק במאבק הפוליטי שמנהלת הפרקליטות שבתוך הפרקליטות? העיקר שיו"ר ועד העובדים יעמוד כחומה בצורה".

חבר הכנסת שלמה קרעי כיוון את ביקורתו נגד היועץ המשפטי לממשלה: "מנדלבליט כבר שכח את 'הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה – איש את רעהו חיים בלעו'. הוא אומר לאנשים: תעשו מה שאתם רוצים. לא תהיה אכיפה. מזהיר את המשטרה לא לבצע אכיפה. אנרכיה של ממש. ולמה? בגלל שאלו הפגנות כנגד נתניהו. היד הנעלמה מכשירה כל דבר, שיכול להסיט מהמגרש את השחקן היחיד שמביס את השמאל שוק על ירך".

"מנדלבליט ממשיך בניסיון של ההפיכה השלטונית באמצעות מערכת המשפט, הפיכה באמצעות אנרכיה, ולצערי הוא זוכה גם לגיבוי של שר המשפטים ניסנקורן", המשיך קרעי. "זה לא יעזור להם. הם יפגינו עם רבע מנדט ברחוב, ואנחנו נביא להם ארבעים מנדטים בקלפי".

תגיות:הפגנותאמיר אוחנהיריב לויןפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה