חדשות בארץ

נתניהו לבג"ץ: לא אעסוק במינויי הבכירים

בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, הודיע ראש הממשלה כי לא יעסוק במינויים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה

נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) רשמית לבג"ץ, כי לא יעסוק במינויים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה. ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון על ידי התנועה לאיכות השלטון בסוגיית ניגוד העניינים של נתניהו.

"ראש הממשלה הודיע, כי למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, לא יעסוק במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה", נכתב בתגובה שהגישו עורכי הדין מיכאל ראבילו ואופק ברוק מטעמו של נתניהו. "בנסיבות אלה, אין מקום ליתן צו כלשהו, ויש לדחות את בקשת העותרת להוספת משיב ולמתן צו ביניים".

התנועה לאיכות השלטון בירכה על הודעתו של נתניהו, אך טענה כי "אין זה מספיק. לא ייתכן שנאשם בפלילים יסרב להתחייב שלא יעסוק במינוי שופטים, סגנים ליועמ"ש או ראשי יחידות רגישות במשטרה כמו להב 433. לא בכדי ביקשנו כי יוצא צו שיאסור על ראש ממשלה הנאשם בפלילים לעסוק בכל מינוי של בכירים ברשויות המשפט ואכיפת החוק, ונקווה כי בית המשפט יקבל את עתירתנו".

עורכי דינו של ראש הממשלה נפגשו שלשום עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, כדי לדון עמה בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו. ברקע המשבר עם כחול לבן, ושעות לפני שהגיע לסיומו, הזמני לפחות, אמרו בליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם זילבר להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל. ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת. הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ'פשרת האוזר' ולגרור את המדינה לבחירות".

תגיות:בג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה