פעילות הידברות

יש לכם שאלה בהלכה? קבלו את התשובה בוואטסאפ

ארגון "קו ההלכה" בשיתוף הידברות מציג: מענה לשאלות הלכתיות באמצעות הוואטסאפ, 24 שעות ביממה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קו הטלפון של "קו ההלכה" כבר מוכר לרבים מכם. הקו הטלפוני, המופעל בשנים האחרונות בשיתוף עם ארגון הידברות, מציע לאלפי פונים בכל יום מענה לשאלות הלכתיות, לשאלות בנושאים של שלום בית, חינוך ילדים ועוד, וגם מגוון שיעורי תורה בטלפון.

בשנתיים האחרונות מפעיל ארגון "קו ההלכה" מיזם נוסף: מענה הלכתי בוואטסאפ. כעת, המיזם הזה מתרחב, ועובר גם הוא לפעול בשיתוף פעולה עם ארגון הידברות.

שוחחתי עם הרב ירון אשכנזי המנהל והמפקח הרוחני של "קו ההלכה", על המיזם החדש והמשותף.

מדוע הרגשתם צורך בפרויקט שכזה, של מענה הלכתי בוואטסאפ? מה רע בקו הטלפוני?

"ראשית, כדאי לדעת שב"ה, יש לנו הצלחה רבה במענה הטלפוני של קו ההלכה. הקו מעניק כמה וכמה אפשרויות של מענה מעבר למענה ההלכתי – כמו ייעוץ בשלום בית ובחינוך ילדים, חברותות בטלפון, שיעורים של רבנים – כמו הרב זמיר כהן, הרב יצחק יוסף ועוד. ב"ה, בתקופה שבה כולם היו בסגר, קו ההלכה היווה פתרון מצוין להרבה אנשים, לספק להם תורה ויראת שמים.

"המענה הטלפוני של קו ההלכה מקבל מאות וגם אלפי שיחות בכל יום. רק לדוגמה, בחול המועד פסח בלבד נכנסו בקו ההלכה 140 אלף שיחות – מתוכן 20,000 שאלות הלכתיות, והשאר פניות בנושאים אחרים, כאמור. גם לאחרונה, בתשעה באב, ראינו את היעילות של הקו – בתוך יומיים בלבד בערב תשעה באב הגיעו אל הקו 16,000 שיחות עם שאלות בהלכה, ובאופן כללי – למעלה מ-60 אלף שיחות, ביומיים בלבד.

"עם זאת, הרגשנו צורך גם בפיתוח אפשרות לשאול שאלות דרך הוואטסאפ. ראשית, במענה הקולי לעיתים יש זמנים של עומס, והפונים עלולים להמתין על הקו זמן מה בטרם יוכלו לשאול את השאלה שלהם. בוואטסאפ, לעומת זאת, הם יכולים לשאול את השאלה בכל זמן שמתאים להם, והמענה, במרבית המקרים, מהיר יותר מאשר בקו הטלפון.

"בנוסף, ישנן פניות עם שאלות רגישות, מורכבות או מסובכות, ולפונים לא תמיד נעים לדבר בטלפון. יש דברים שנעים ונוח יותר לשאול בכתב, ולשם כך – הוואטסאפ הוא כלי יעיל מאד".

האם המענה בוואטסאפ מוגבל בשעות?

"לא, הוא לא מוגבל. אפשר לקבל מענה הלכתי בוואטסאפ 24 שעות ביממה. כדאי לדעת שגם במענה הקולי אנחנו משתדלים לתת מענה מהיר. כדוגמה, בערב תשעה באב אנשים שפנו לקו הטלפוני שמעו כי הם נמצאים במקום ה-80 או אפילו 100 בתור. למרות כמות הפונים, אנשים המתינו על הקו 5-10 דקות לכל היותר, כיוון שבזמני עומס אנחנו מתגברים את המענה כך ש-20 רבנים עונים בקו בו זמנית. אך עם זאת, מי שמעוניין במענה מידי – יכול לפנות בוואטסאפ, שם המענה מהיר יותר. המערכת בנויה כך שהרבנים לקחו אחריות כל אחד על שעות מסוימות של היום, כך שקל להם להיות זמינים לשאלות באופן מידי.

"חשוב לציין, כי הרבנים אינם מחזיקים בטלפונים עם וואטסאפ. בנינו את המערכת כך שהודעות הוואטסאפ שנשלחות 'מתורגמות' ונשלחות אל הרבנים באמצעות המחשב, כהודעות מייל. ההודעות גם מגיעות אל הרבנים בצורה אנונימית לחלוטין – הם לא רואים את שם הפונה או את הסטטוס שלו, למשל, אלא רק את השאלה שהפנה. כך השואל אינו נחשף, יש חיסיון מלא, וכל אדם יכול לשאול בחופשיות ומבלי להתבייש".

יש לכם שאלה הלכתית? שלחו אותה בוואטסאפ למספר 073-7-860-860 ותקבלו מענה מהיר ומדויק, 24 שעות ביממה.

תגיות:הלכהשאלותוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה