חדשות בארץ

ועדת החינוך אישרה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים

ועדת החינוך אישרה את הסכם הפשרה שהושג עם משרד החינוך בנוגע לגביית תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. על פי ההסכם, בשלב ראשון ישלמו ההורים מחצית מסעיפי הטיולים, סל התרבות ושל"ח. שרי התחבורה והבריאות סיכמו, כי תתאפשר תפוסה של 75% בתחבורה הציבורית בשעות העומס

חיטוי בית ספר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חיטוי בית ספר, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת החינוך של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את מתווה תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. על פי מתווה הפשרה, שסוכם בין הוועדה למשרד החינוך, בשלב הראשון ישלמו ההורים מחצית מהסכום עבור השירותים שיינתנו בוודאות במהלך שנת הלימודים.

בהודעה שפרסמו שר החינוך יואב גלנט ויו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן), צוין כי ההורים ישלמו בשלב הראשון מחצית מסעיפי הטיולים, סל התרבות ושל"ח. סעיף השאלת הספרים ייגבה במלואו. הוועדה תתכנס שוב בחודש דצמבר על מנת לדון באישור גביית המחצית השנייה של התשלומים, וזאת בכפוף למצב. עוד הוחלט, כי סכום נוסף של 70 מיליון שקלים יוקצה למתן מלגות עבור תלמידים הנזקקים לכך.

בעקבות ההגעה להסכמות על מתווה הפשרה, אמר יואב גלנט: "הורדת חלקם של ההורים בנטל הכלכלי הכרוך בחינוך ילדיהם היא חלק מתפיסתי באשר לאחריות המדינה כלפי אזרחיה. אישרנו היום את התכנית להוזלת תשלומי ההורים ולהקלה בתנאי התשלום, לשנת הלימודים תשפ"א. הוזלת העלויות תסייע לכל משפחה, בצל המשבר הכלכלי איתו אנחנו מתמודדים בשנה האחרונה. משרד החינוך בראשותי יוסיף לשים את התלמידים, המורים וההורים במוקד העשייה – נמשיך ונפעל כדי לסייע להם לעבור את התקופה המורכבת הזאת".

יו"ר ועדת החינוך הוסיף: "הבאנו בשורה ענקית להורי ישראל. לראשונה כמחצית מתשלומי ההורים יישארו בשלב זה בחשבון הבנק שלהם, ולא ישולמו מראש כצ'ק פתוח לבתי הספר. אני מודה לשר גלנט ולצוות משרד החינוך, על שחברו אליי בהבנה כי אנו נמצאים בתקופה קשה ויש לעשות הכל על מנת להקל על ההורים". שפע הדגיש, כי הוא "סומך על מנהלי בתי הספר שידעו לייצר את הפתרונות החינוכיים המתאימים ביותר עבור הילדים תוך התחשבות מקסימלית בהוריהם".

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו לסיכום על היערכות התחבורה הציבורית לפתיחת שנת הלימודים. על פי הסיכום, בין השעות 6:00-9:30 בבוקר ו- 14:00-17:00 אחר הצהריים תתאפשר תפוסה של 75% ממקומות הישיבה באוטובוסים, על מנת להקל על העומסים הצפויים בשעות אלו.

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטתשלומי הורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה