חדשות יהדות

תקדים: מי הולך לפתוח ישיבה חסידית שהלימודים בה יהיו בערבית, ומדוע?

ישיבה חסידית ראשונה מסוגה בשפה הערבית - תיפתח ביישוב איתמר שבשומרון, ובה יוכשרו הלומדים להפוך לשלוחים שילמדו את העולם הערבי את שבע מצוות בני נוח. של מי היוזמה, ומי יוכל להתקבל לישיבה?

(צילום: Daniel Dreifuss / Flash90)(צילום: Daniel Dreifuss / Flash90)
אא

ישיבה חסידית ראשונה מסוגה בשפה הערבית - תיפתח ביישוב איתמר שבשומרון, ובה יוכשרו הלומדים להפוך לשלוחים שילמדו את העולם הערבי את שבע מצוות בני נוח. 

מי שיעמוד בראש הישיבה הוא הרב יחזקאל בן אהרון, שליח חב"ד בשומרון, שהסביר כי לפי משנתו של הרבי מיובאוויטש, "העולם כבר מוכן לגאולה, ולכן צריכים לפעול בשביל שבע מצוות בני נח, גי גם הגויים צריכים לקבל את הנהגות התורה", כך אמר הרב בן אהרון בשיחה עם 'חרדים 10'. 

לדבריו, כדי להבטיח שהפעילות הזו תתחיל, יש צורך להכשיר בחורים שילמדו את לימודי הקודש בשפה הערבית, כדי שיוכלו להעביר וללמד את שבע מצוות בני נוח לאומות העולם דוברי הערבית, בשפתם. "הבחורים ילמדו את הכל: דפי גמרא, הלכות, פנימיות התורה, מוסר ועוד, בערבית. 

תחילה ילמדו קריאה וכתיבה ובהמשך ילמדו גם לדבר ויתרגלו בחברותות דף גמרא בערבית. 

מי יכול להתקבל לישיבה? "נדרשת בעיקר רצינות של התלמידים", מסביר הרב בן אהרון. "אבל מי שרוצה להתקבל יעבור מבחן, וכמובן שבישיבה ילמדו רק לימודי קודש, שלושה סדרים מהבוקר עד הערב".

הישיבה תתחיל עם 15 בחורים, אך הצפי לחודשים הקרובים הוא הכשרת למעלה מ-200 בחורים שילמדו בשפה הערבית. "יש 350 מיליון דוברי ערבית בעולם. נעשה חברותות בהכוונה וישולבו גם סיפורים עד שהבחורים ירכשו את השפה. יש לנו מורים תלמידי חכמים שיעשו את זה".

הרב בן אהרון מסביר כי ארבעה חודשים בלבד ייקח להכשיר את תלמידי הישיבה ללמוד את השפה באופן שיוכלו להפוך לשלוחים ללימוד שבע מצוות בני נח. "אחרי ארבעה חודשים הם יתחילו ללמוד לבד", הוא מסכם. 

תגיות:ערביתיהדותישיבהשומרוןחסידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה