מעניין

לציור הקיר הזה יש שימוש מפתיע ושימושי שלא חשבתם עליו

הציור הענק שמופיע על קיר בניין מרכזי בוורשה, נותן מענה מקורי ויוצא דופן לאחת הבעיות המרכזיות בעיר הגדולה, ונחשב פתרון חדשני בעולם כולו

ציור קירציור קיר
אא

במרכז העיר וורשה בפולין ניצב בניין ועליו קיר מכוסה ציור ענק ומיוחד. וורשה היא אחת מעשרות ערים ברחבי העולם שיהפכו פרויקט אמנות פשוט לפרויקט טיהור אוויר מיוחד וחדשני. הציור המיוחד יכול לנקות ולטהר זיהום אוויר בעזרת פיגמנטים סופגי עשן המוטמעים בו. הפיגמנטים מופעלים על ידי השמש ומפעילים תהליך כימי הגורם לספיגת העשן המזהם והפיכתו לגזים לא רעילים.

הפרויקט אורגן על ידי חברת הספורט קונברס כחלק מקמפיין. מארגניו טוענים שהציור מטהר את האוויר כמו 720 עצים. המטרה היא ליצור רשת ציורים כזו במספר ערים ברחבי העולם, על מנת שיעשו עבודת ניקוי של כ-3000 עצים בכל פעם.

הציור ובו דמויות של פרחים מחייכים בין הרבה בניינים גבוהים, צויר על בניין מרכזי מול תחנת רכבת. האמנים הפולנים מקיאק ודיוויד ריסקי הם שעצבו את הדמויות, בפועל צוירו הדמויות על ידי אמנים מקומיים. בין הפרחים ניתן לראות את המילים: "ניצור יחד עבור המחר", מסר חיובי שמעורר שינוי ואמור לעודד אנשים החוזרים לביתם אחרי תקופות בידוד בגלל הקורונה.

דובר של החברה אמר: "בתקופה בה הכל נעצר, ראינו זאת כהזדמנות להעביר מסר חיובי וליצור אוויר נקי".

אחרי בנגקוק בתאילנד, וורשה מייצגת את העיר השנייה שסיימה בפועל ציור כזה. בין הערים הנוספות שאמורות להציג ציורים כאלו: בלגרד, לימה, סידני, ג'קרטה, מנילה, סאן פאולו, סנטיאגו, יוהנסבורג, מלבורן, בוגוטה ופנמה סיטי.

יחד עם זאת, קונברס היא לא החברה היחידה שהשתמשה בצבעים המיוחדים האלו לטיהור האוויר. אמן הולנדי בשם דן רוסגארד הוציא סדרת שלטי חוצות המשתמשים באותם צבעים בדיוק. כל שלט חוצות משמש כמטהר אוויר כמו 30 עצים כל שש שעות, ויכול לתפקד 5 שנים. דן, המוח מאחורי שלטי החוצות, הוא מומחה בפרויקטים כאלו. לבייג'ין הוא הפיק את מטהר האוויר הגדול ביותר, שמטהר 30,000 קוב של אוויר נקי לשעה, והופך את המזהמים בתהליך דחיסה מיוחד ליהלומים.

באופן לא מפתיע, האמן ההולנדי הוא ממחזר נלהב, ומקווה להפוך את בייג'ין לנקייה יותר.

"בייגין היתה סמל נהדר לעיר אופניים נטולת זיהום", אומר האמן. "יחד עם אמנים ומומחים מסין ומהולנד נחזיר את האופניים להיות סמל תרבות של סין, וזה יהיה הצעד הבא לעיר נטולת עשן ומזהמים".

תגיות:פוליןציור קירוורשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה