חדשות בריאות

המלצות דוח אמ"ן לחגים: מניינים במרחבים פתוחים, סעודות מצומצמות

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליץ להגביל, ככל הניתן, את קיומם של אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה נרחב, שעלולים להוביל לעלייה בתחלואה לאחר החגים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם היום (שני) דוח חדש, הכולל המלצות להיערכות לקראת חגי תשרי. המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, ממליץ להגביל ככל הניתן את קיומם של אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה נרחב – בין היתר, לצמצם את מספר המשתתפים בסעודות החג, ולקיים תפילות וסליחות בשטחים פתוחים ובמניינים קטנים.

הדוח ניתח את מגמות התחלואה בשבועות שלאחר מועדי ישראל, מתחילת ההתפרצות בחודש מרץ ועד היום. מהניתוח עולה, כי קיים קשר ישיר בין מידת ההגבלות שהוטלו, או היעדרן, לבין מגמות התחלואה בציבור החוגג בשבועות שלאחריו.

על פי הנתונים שהוצגו בדוח, התקופה שלאחר חג הפורים – שנחגג ללא הגבלות נרחבות – לוותה בעלייה חדה בתחלואה בציבור היהודי. מנגד, בתקופה שאחרי פסח, יום העצמאות ול"ג בעומר נרשמה ירידה חדה בתחלואה, וזאת בשל ההגבלות הנרחבות והסגר שהוטלו במהלכם. חג השבועות נחגג תחת הגבלות חלקיות בלבד, ובשבועיים שלאחר מכן נרשמה עלייה מתונה בתחלואה. הדוח מציין, עם זאת, כי לא ניתן לבודד את משקלן של סעודות החג בעלייה זו ביחס למשתנים אחרים כדוגמת פתיחת מערכת החינוך.

בשל הנתונים, המצביעים על עלייה בשיעורי התחלואה לאחר אירועים המוניים ומסיבות רבות משתתפים שהתקיימו בחגים, ממליץ הדוח להיערך לחגי תשרי על פי המתווים הבאים:

* להגביל את מספר המשתתפים במנייני התפילה.

* לקיים תפילות וסליחות במרחבים פתוחים ככל הניתן, ולספק תמיכה לוגיסטית מתאימה.

* לקיים ככל הניתן טקסים דתיים במרחב הפרטי, ובכלל זאת טקסי כפרות ורכישת ארבעת המינים.

* לקיים מאמץ הסברה בנוגע לסכנת ההדבקה ההמונית באירועים רבי משתתפים, בכללם סעודות ותפילות.

* לצמצם את היקף סיורי הסליחות ואת מספר המשתתפים בהם, וכתחליף לכך להעדיף עריכת אירועים מתוקשבים כדוגמת הרצאות בהנחיית מרכזים קהילתיים.

תגיות:מרכז המידענגיף הקורונהחודש תשריחגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה