חדשות בריאות

החגים בצל הקורונה: עיריית תל אביב תאפשר תפילות במרחב הציבורי

לאור ההגבלות שהוטלו בשל נגיף הקורונה, עיריית תל אביב-יפו תאפשר לבתי הכנסת בעיר להרחיב את שטח התפילות בחגים אל המרחב הציבורי הסמוך. העירייה תסייע גם בחיבור לנקודות חשמל ובחלוקת כסאות עבור המתפללים

  • ד' אלול התש"פ
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת חגי תשרי, תאפשר עיריית תל אביב-יפו לבתי הכנסת בעיר להרחיב את שטח התפילות אל המרחב הציבורי הסמוך אליהם. זאת על רקע משבר הקורונה, וההנחיות המחייבות את צמצום ההתקהלויות בחללים סגורים.

היוזמה תתבצע בתיאום עם המועצה הדתית בעיר. במקרה הצורך, תסייע העירייה גם באמצעים לוגיסטיים, כדוגמת חיבור לנקודות חשמל וחלוקת כסאות לשימוש המתפללים. בנוסף, לאור הצורך לפצל את התפילות למספר מניינים, העירייה והמועצה הדתית יקיימו בשבועות הקרובים קורסים חינמיים בתקיעת שופר, שיאפשרו להכשיר בעלי תוקע לטובת המניינים המרובים.

בתל אביב-יפו יש כ-450 בתי כנסת. בימים הקרובים תחל המועצה הדתית במיפוי הצרכים השונים של הקהילות והמניינים בכל חלקי העיר. ההיתר שיינתן מטעם העירייה יאפשר לערוך תפילות מצומצמות במרחב הציבורי לבית הכנסת פעיל בשגרה, שמספר המתפללים בו דרך קבע אינו מאפשר את התפילה בתוך המבנה, בשל הנחיות משרד הבריאות.

התפילות יתקיימו, כאמור, במרחב  ציבורי פתוח הסמוך לבתי הכנסת, במקום שיתואם עם העירייה. במתחמי התפילה יישמרו כל הנחיות הקורונה, כפי שיתעדכנו מעת לעת, לרבות מגבלת איסור ההתקהלות במרחב הפתוח במועד קיום התפילות, עטיית מסכות, ריחוק פיזי, מדידת חום ועוד.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "הזכות לתפילה ולהתכנסות דתית היא בסיסית, ונעשה הכל כדי לאפשר לעשרות אלפי מתפללים בעיר לקיים את מצוות החג גם תחת מגבלות הבריאות. עוד מימיה הראשונים של העיר העברית הראשונה, המסורת היהודית הייתה בעלת חשיבות גדולה בחיי היום יום. כפי שאמר ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף: 'אנו משתדלים שתהיה רוח של יהדות חופפת על מפעלנו ועל העיר הזאת –  שתשרור בה רוח של אחווה, שלום ואהבה'".

חבר המועצה משה חיים הוסיף: "אני מברך על היוזמה החשובה שתאפשר לתושבים לקיים את תפילות החג כהלכה, גם בימים אלו. בהזדמנות  זו אבקש לברך את תושבי העיר העברית הראשונה, שנזכה לשנה טובה, בריאות, שגשוג, אחווה ורעות".

תגיות:ראש השנהתפילותתל אביבנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה