חדשות בארץ

הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית: הפיצוץ בנתנז – פעולת חבלה

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמאלבנדי, אישר לראשונה כי הפיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז נגרם כתוצאה מפעולת חבלה

כור גרעיני באיראן , תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)כור גרעיני באיראן , תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, טען היום (ראשון) כי הפיצוץ שאירע בתחילת החודש שעבר במתקן להעשרת אורניום בנתנז נגרם כתוצאה מפעולת חבלה.

בריאיון לערוץ האיראני בשפה הערבית "אל-עאלם", שישודר מחר במלואו, ציין הדובר כי גורמי הביטחון יפרסמו "בזמן המתאים" כיצד התרחש הפיצוץ ובאילו חומרי נפץ נעשה שימוש. זו הפעם הראשונה שגורם רשמי באיראן מאשר כי הפיצוץ בנתנז היה מכוון, ונגרם כתוצאה מחבלה.

כזכור, מספר ימים לאחר הפיצוץ הודה קמאלבנדי כי נגרם נזק משמעותי למבנה שנפגע. בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א, טען הדובר כי האירוע לא הביא להפסקת פעילות העשרת האורניום באיראן, אולם הוא עלול לגרום "בטווח הבינוני" להאטה בפיתוחן ובייצורן של צנטריפוגות מתקדמות. הוא הוסיף, כי כי במקום המבנה שניזוק ייבנה "מבנה גדול יותר, עם ציוד מתקדם יותר".

צילומי לוויין שפורסמו בחודש שעבר ב"ניו יורק טיימס" חשפו, כי הנזק שנגרם למתקן בנתנז חמור מאשר הוערך בתחילה. גורם מודיעיני במזרח התיכון טען בפני העיתון האמריקני כי ישראל היא העומדת מאחורי הפיצוץ, וכי הוא נגרם על ידי "פצצה רבת עוצמה". ה"ניו יורק טיימס" ציטט גם גורם במשמרות המהפכה האיראניים, שאישר כי הפיצוץ בנתנז לא נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר אלא בשל שימוש בחומר נפץ שהוטמן בשטח המתקן. גורמים המודעים היטב לפרטי הפיצוץ אמרו לעיתון, כי מדובר בפעולה הדומה במורכבותה למתקפת הסייבר בתחילת העשור הקודם, במסגרתה הושתלה תולעת "סטוקסנט" במערכות הבקרה ששולטות בצנטריפוגות בנתנז. המתקפה, שפגעה קשות בתוכנית הגרעין האיראנית, יוחסה לישראל וארצות הברית.

תגיות:איראןנתנז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה