חדשות בארץ

התחממות בדרום: אזעקות בליל שבת, עשרות שריפות, צה"ל תקף ברצועה

שבת מתוחה עברה על תושבי דרום הארץ. בליל שבת נשמעו אזעקות, ובבוקר צה"ל תקף עמדות צבאיות של חמאס בדרום הרצועה

  • ב' אלול התש"פ
תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שבת מתוחה עברה על תושבי דרום הארץ: בליל שבת, בשעה 21:28 נשמעו אזעקות בשדרות, איבים, ניר עם, ארז ומטווח ניר עם. שיגור אחד זוהה משטח רצועת עזה, ויורט בהצלחה ב"ה על ידי ישראל.

בשעה 6:21 בבוקר, הגיבה ישראל בחומרה וטנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

לקראת צאת השבת, בשעה 19:13 נשמעו אזעקות בשדרות ואיבים. שיגור כושל משטח רצועת עזה – נפל בחסדי שמים בשטח הרצועה.

יותר מ-35 שריפות פרצו במהלך השבת בשטחים במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול כתוצאה משיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. צוותי כיבוי, יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע צה"ל ומתנגדים, פועלים לכיבוי מוקדי האש. מהכבאות נמסר כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות.

הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפלגים ברצועת עזה העבירו מסר דרך המתווכים עם ישראל, לפיו הם יגיבו בצורה קשה במידה וישראל תחזור למדיניות החיסולים. הם הוסיפו וציינו כי יראו בכך הכרזת מלחמה. "פעולת חיסול תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו", מסרו הפלגים ברצועה.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי נורו לשטח ישראל 12 רקטות, 7 מהן נורו במטח שכוון לעבר שדרות. אחת מן הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית בעיר. בחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לבית. בתגובה, תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה, ואף פגע בפירי כניסה למנהרות של הארגון ובמתקן לייצור רקטות.

שר הביטחון בני גנץ, קיים ביום שישי הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי. בסיום הדיון אמר גנץ כי "קיימנו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל בעקבות המשך הירי בדרום. צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

תגיות:חמאסדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה