חדשות בארץ

תיעוד: כך יירטה מערכת "להב אור" עשרות בלוני תבערה

מערכת הלייזר החדשנית, שפותחה על ידי משמר הגבול וחברת אופטידיפנס, יירטה אתמול 32 זרי בלוני תבערה, אליהם חוברו חומרי בערה ומטענים: "היום המשמעותי ביותר של המערכת, שמצליחה ליירט את הבלונים בלמעלה מ-90 אחוזי הצלחה"

(צילום מסך, דוברות המשטרה)(צילום מסך, דוברות המשטרה)
אא

יירוטים מהימים האחרונים (קרדיט צילום: דוברות המשטרה)

מערכת הלייזר "להב אור" איתרה אתמול (רביעי) ויירטה כ-32 זרי בלונים בגזרה בה היא מוצבת בעוטף עזה. לזרי הבלונים היו מחוברים חומרי בערה ומטענים. אחד המטענים אף פוצץ באוויר כתוצאה מפעילות המערכת. במשמר הגבול ציינו, כי יירוטים אלה מצטרפים ליירוטים נוספים שהשיגה המערכת בשבוע האחרון.

המערכת החדשנית, שהוצבה בשבוע שעבר בשטח העוטף, פותחה בהובלת משמר הגבול ושלושה מהנדסים ופיזיקאים מחברת אופטידיפנס המתמחים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים: פרופ' עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי. בפרויקט נטלו חלק גם יחידות הפיתוח והטכנולוגיה במשטרה ובצה"ל, ושולבו בו מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה של של צה"ל.

"זהו היום המשמעותי ביותר של המערכת", מסר גורם במשמר הגבול. "המערכת מצליחה באופן יעיל ליירט את הבלונים שנכנסים לגזרתה באחוזי הצלחה של למעלה מ-90%. שיתוף הפעולה שנוצר בין משטרת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון מביא לתוצאות מבצעיות מרשימות המחזקות את ביטחון תושבי עוטף עזה".

משעות הבוקר, פעלו צוותי כיבוי לכיבוין של 16 שריפות, שפרצו ברובן בשדות קוצים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול בעקבות הפרחת בלוני תבערה ונפץ מהרצועה. מדוברות כבאות והצלה נמסר, כי רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות, והצוותים בסיוע כוחות הביטחון ומתנדבים הצליחו להשתלט עליהן במהירות.

תגיות:רצועת עזהבלוני תבערהבלוני נפץלהב אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה