חדשות בארץ

הליכוד: "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה"; כחול לבן: "השטיקים והטריקים מתגברים"

לאחר שוועדת הכספים לא הצביעה על החוק לדחיית אישור מועד התקציב, תקפו בליכוד את כחול לבן: "הם חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב". כחול לבן: "הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות, ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות"

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

נמשכים חילופי ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן על רקע המשבר הפוליטי. לאחר שוועדת הכספים לא הצביעה היום (רביעי) על החוק לדחיית אישור מועד התקציב, בעקבות המחלוקות בין שתי המפלגות, תקפו בליכוד בחריפות את כחול לבן.

בהודעת הליכוד נאמר, כי "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

מכחול לבן נמסר בתגובה, כי "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות, ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי, ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות. כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים ולמען עם ישראל, כפי שהתחייבה".

בדיון שנערך הבוקר בוועדה, הציג יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, את ארבעת התנאים של מפלגתו לקידום החוק: הגדלה של 5% בתקציב ההמשכי של 2020 למשך תקופת ההארכה, אישור ברור להפעלת תוכניות החינוך המשלים קרב והיל"ה, ואישור תקציבים למוסדות הציונות הדתית ולישיבות. יו"ר סיעת כחול לבן, חבר הכנסת איתן גינזבורג, הביע את התנגדות מפלגתו: "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. יו"ר הקואליציה אמר דברים שהם לא על דעת הקואליציה אלא על דעתו האישית".

"אם יש פה רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא ייעשה בתיאום", הוסיף גינזבורג. "כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר. היום יש רק דרך אחת לעשות זאת – להביא למליאה את הצעת החוק לדחיית התקציב ב-100 יום. כל דבר אחר מוביל את כולם לבחירות".

על פי החוק הנוכחי, הממשלה צריכה לאשר את תקציב המדינה עד ה-25 באוגוסט, אחרת הכנסת תפוזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות. הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) מבקשת לדחות את אישור תקציב המדינה במאה ימים, עד ה-3 בדצמבר, ובכך להקנות לליכוד ולכחול לבן פרק זמן נוסף להגיע להסכמות שיפתרו את המשבר הפוליטי. "נותרו חמישה ימים לפיזור הכנסת", אמר האוזר בוועדה. "משוגעים, רדו מהגג – אל תהרסו את ישראל".

תגיות:הליכודתקציב המדינהועדת הכספיםכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה