חדשות בארץ

נס בירושלים: פעוט נלכד בין הסורגים בקומה חמישית – וחולץ בשלום

הפעוט, כבן שנה, הוציא את כל גופו מחוץ לסורגים ונותר תלוי באוויר. לוחמי האש חילצו אותו באמצעות כלי ייעודי וכירורגי לחילוץ מסורגים

  • כ"ט אב התש"פ
(קרדיט תמונה: דוברות ’צוות הצלה’)(קרדיט תמונה: דוברות ’צוות הצלה’)
אא

לוחמי האש הוזעקו הבוקר (רביעי) לדירה ברחוב סורוצקין בירושלים, בעקבות דיווח על פעוט כבן שנה שנלכד בין הסורגים במרפסת ביתו בקומה החמישית.

צוותי הכיבוי וההצלה, שהגיעו למקום, נדהמו לראות כי הפעוט הוציא את כל גופו מחוץ לסורגים. הוא נותר תלוי באוויר ולא נפל, מאחר וראשו לא עבר בין הסורגים. לוחמי האש פעלו לחלצו במהירות באמצעות כלי חילוץ ייעודי וכירורגי לחילוץ מסורגים, כלי הידראולי הפועל בצורה שקטה ובטוחה.

במהלך החילוץ, הרגיעו הצוותים את הפעוט. לאחר שהוציאו את ראשו מבין הסורגים, הוא הורם מבעד למרפסת אל תוך הבית, והועבר להמשך טיפול רפואי ובדיקות של מד"א.

רס"ר אסף צור, מפקד הצוות המחלץ, סיפר: "דווח לנו על ילד קטן הלכוד בסורגי מתכת, כשגופו תלוי ושמוט אל מחוץ למרפסת. הגענו תוך שתי דקות למקום, וראינו את הילד כשהוא תלוי בין שמיים לארץ. רק העובדה שראשו נלכד בין הסורגים מנעה את נפילתו מהקומה החמישית".

"ביצענו מיד חילוץ זהיר ומאובטח של התינוק הקטן מתוך הסורגים באמצעות כלי ייעודי לכך, ולאחר שהוצאנו אותו, העברנו את הילד בזהירות אל אנשי הרפואה במקום".

מוטי רייכמאן, מתנדב 'צוות הצלה', הוסיף: "כשהגעתי למקום, נמצא פעוט כשהוא לכוד בסורגים שבביתו שבקומה 5. כל גופו של הפעוט היה מחוץ לסורגים וכמעט שצנח מטה. צוותי כב"ה פעלו בזהירות הנדרשת לחילוצו, כשבכל רגעי הדרמה שנדמו כנצח היינו ערוכים למנוע את פציעתו. לאחר זמן קצר, והודות למיומנות הצוותים, הפעוט חולץ ללא פגע, נבדק רפואית והועבר לזרועות אמו שהודתה נרגשות לכלל הצוותים באירוע".

בארגון 'צוות הצלה' שבים ומזכירים להורים לעשות הכל כדי למנוע תאונות בית ולהקפיד על תקינות הסורגים בבית ובכך לשמור על חיי הילדים היקרים מכל.

תגיות:חילוץפעוטירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה