חדשות בעולם

רשמית: ביידן – מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית

ועידת המפלגה הדמוקרטית, המתקיימת באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה, אישרה את מועמדותו של סגן הנשיא לשעבר למועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית. הנשיא לשעבר ביל קלינטון תקף את הנשיא המכהן דונלד טראמפ: "התגובה שלו למגפה קורסת כמו מגדל קלפים"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, מונה הלילה (רביעי) באופן רשמי למועמדה של המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, שייערכו בחודש נובמבר. מועמדותו של ביידן אושרה במהלך ועידת המפלגה, המתקיימת השנה באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה.

ביידן הודה לחברי מפלגתו על הבחירה בו. הוא אמור לנאום בפניהם בלילה שבין חמישי לשישי – הערב האחרון של הוועידה.

בנאום שנשא הלילה בפני הוועידה, תקף הנשיא לשעבר ביל קלינטון בחריפות את הנשיא המכהן דונלד טראמפ על האופן בו הוא מטפל במשבר הקורונה. קלינטון האשים, כי טראמפ מתנער מאחריות ומגלגל את האשמה על אחרים: "התגובה שלו למגפה קורסת כמו מגדל קלפים", אמר. "בתקופה כזו, החדר הסגלגל צריך להיות מרכז פיקוד. במקום זאת, זהו מרכז סערה. יש רק כאוס".

"המפלגה שלנו מציעה אפשרות אחרת" – הוסיף קלינטון – "נשיא שמגיע לעבודה. אדם עם רגליים על הקרקע שיעשה את העבודה. אדם עם משימה: לקחת אחריות, לא להעביר את האשמה. להתרכז, לא להסיח את הדעת. לאחד, לא לפלג. הבחירה שלנו היא ג'ו ביידן".

מחר ינאמו בפני הוועידה הנשיא לשעבר ברק אובמה, מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון והמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא, קמלה האריס. ביידן הודיע בשבוע שעבר על בחירתו בהאריס כשותפתו למרוץ לבית הלבן. האריס, אפרו-אמריקנית ממוצא אסייתי, כיהנה בעבר כתובעת הכללית של קליפורניה, ומאז 2017 מכהנת כסנאטורית מטעם מדינה זו. אם ביידן ינצח בחודש נובמבר את הנשיא הרפובליקני המכהן, דונלד טראמפ, האריס תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד סגנית הנשיא.

תגיות:ג'ו ביידןהמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה