חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

לאחר יום נוסף של שריפות, שנגרמו כתוצאה מטרור הבלונים, ובעקבות ירי רקטה לעבר אשקלון, תקף חיל האוויר מטרות חמאס ברצועת עזה. מצה"ל נמסר, כי הותקף מתחם צבאי השייך לאחד המערכים המיוחדים של ארגון הטרור

תקיפות צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)תקיפות צה"ל ברצועה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו אמש (שלישי) יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה, וזאת בתגובה לשיגור הרקטה לעבר שטח ישראל ולהמשך טרור בלוני הנפץ והתבערה. מצה"ל נמסר, כי בין היתר הותקף מתחם צבאי השייך לאחד המערכים המיוחדים של ארגון הטרור.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל, והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מוקדם יותר נשמעה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה של אשקלון ובקיבוץ זיקים. בצה"ל עדכנו, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה, ששוגרה בעת ששר החינוך יואב גלנט ביקר באשקלון, נפלה בשטח פתוח. שתי ילדות, בנות 7 ו-10, נחבלו באורח קל בדרכן למרחב המוגן ופונו להמשך טיפול בבית החולים ברזילי.

במהלך היום המשיכו הפלסטינים לשגר בלוני תבערה ונפץ מרצועת עזה לעבר שטחי העוטף. בשירותי הכבאות וההצלה עדכנו, כי כ-40 שריפות פרצו בתחומי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול כתוצאה מטרור הבלונים, מרביתן קטנות, והכוחות השתלטו עליהן במהירות. אחרי הצהריים אותר בנתיבות בלון תבערה; בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשעות הבוקר נחת בלון תבערה בחצר בית בשדרות, וגרם לנזק קל במקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם ראשי רשויות בעוטף עזה: "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", אמר. "אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס".

"אנחנו, לצערי, נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים", הוסיף ראש הממשלה. "החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל. אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".

נתניהו הביע הערכה ליכולת העמידה של תושבי העוטף, והבהיר כי אינו מקל ראש במצב: "אני לא מכיר מישהו בצמרת שלנו שמקל ראש בזה, ואנחנו נפעל בכל הכוח נגד זה".

תגיות:חמאסצה"לרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה