חדשות יהדות

הראשל"צ במכתב לבחורי הישיבות: "שובו להיכלי התורה והיראה"

במכתב מיוחד שפרסם הרב הראשי לישראל הראשל"צ הרב יצחק יוסף, הוא קורא לבחורי הישיבות ולהוריהם לשוב את היכלי התורה על פי מתווה הקפסולות, ולא לחשוש. קראו את הדברים במלואם

  • כ"ז אב התש"פ
הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל והראשון לציון, הרב יצחק יוסף, פרסם בימים האחרונים מכתב שפונה להורים ולבני הישיבות. בדבריו, קורא הרב יוסף לבחורי הישיבה לשוב להיכלי התורה על פי מתווה הקפסולות.

"נמצאים אנו בתקופה קשה, בה נגיף הקורונה מתפשט בכל קצוות תבל. לצערנו הרב, רבים מאחינו בית ישראל נפלו חללים, וחלקם בחיים סובלים צער ומכאובים. יהי רצון שהשם יתברך יאמר למשחית הרף, ויסיר ממנו הנגף", פותח הרב יצחק יוסף את דבריו.

"והנה שמועה שמענו כי ישנם בחורים מבני ציון היקרים המסולאים בפז, שפיארו את הישיבות הקדושות, וכעת התפתו לתאוות הרחוב הקלוקל, עד שאינם חפצים לשוב לספסל הלימודים, אלא יצאו לחפש מקומות עבודה וכדומה. ושכינה זועקת: 'אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בארות ברות נשברים אשר לא יכילו המים'". (ירמיה ב', י"ג)

הרב זמיר כהן - מדוע חשוב לקבוע עיתים לתורה?

"ולכן הננו קוראים בזאת בקריאה של חיבה, 'חזקו ידיים רפות וברכיים כושלות אמצו' (ישעיה ל"ה, ג'), ויש לעודד ולחזק את בחורי ישראל היקרים ואת הוריהם, לשוב להיכלי התורה והיראה, על פי מתכונת הקפסולות שאושרה על ידי גורמי הרפואה. מה גם כי הוכח שהישיבות ששמרו על הכללים הדק היטב, לא עלה הנגף בתוכם. ואף אם הימצא תימצא הדבקה בישיבה, הרי שרק קבוצה אחת תידרש לבידוד בתוך מתחם הישיבה, ולא ייתן המשחית לבוא אל בתיהם לנגוף, וב"ה כל בני הישיבות שנדבקו חיים וקיימים ולא נחסר מהם אחד ב"ה.

"ואני פונה בזה אל ההורים הנכבדים שזכו שבניהם ילמדו בישיבות הקדושות שעליהם לזרז את בניהם לחזור במהרה לספסל הלימודים, וכמאמר רבי נהוראי 'מניח אני כל אומנות שבעולם ואיני מלמד את בני אלא תורה, והתורה אגוני מגנא ואצולי מצלא, ואם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, והכל מאיתו יתברך, ואנו אין לנו שיור אלא התורה הקדושה. וגדולה זכות התורה שתהא למגן ולמחסה בעד כל עם ישראל בכלל, ובעד הוגיה ועמליה בפרט", ממשיך הרב יצחק יוסף בדבריו.

"ואשרי חלקם של הזוכים להשפיע על בחורי ישראל היקרים לשוב בשמחה להיכלי התורה, ובפרט לעת כזאת זמן אלול הממשמש ובא, והימים הנוראים הבאים עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה, אשר הם תחילה וראש לכל ימות השנה.

"ויהי רצון מלפני אבינו קל עליון, שזכות לימוד התורה הקדושה מתוך צער והסגר, תהיה להם לעזר ולמגן, וחפץ ה' בידם יצלח לגדול בתורה וביראת ה' טהרוה, ויתעבידו לאילני רברבי. והשם יתברך יאמר די לצרותינו, וישלח רפואה שלמה לכל חולי ישראל, ונזכה לגאולה שלמה", מסיים הרב יצחק יוסף את דבריו.

הרב זמיר כהן - מה יקרה אם תלמד תורה כל יום?

מרטיט: זוהי השאלה שהרב אדלשטיין התקשה לענות עליה

מדוע ביקש הרב קנייבסקי ברכה מבחור צעיר?

תגיות:ישיבותהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה