חדשות בארץ

טרור הבלונים: צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת הבלונים משטח הרצועה לשטח ישראל וכן בתגובה להפרות הסדר על הגדר". ביממה האחרונה נשרפו כ-250 דונם בשל בלוני התבערה, שהובילו ל-30 שריפות

יחידת מפריחי הבלונים בעזה, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)יחידת מפריחי הבלונים בעזה, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

טנקים של צה"ל תקפו הלילה (שני) עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה בעקבות המשך הפרחות בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת הבלונים משטח הרצועה לשטח ישראל וכן בתגובה להפרות הסדר על הגדר". קודם לכן הודיע הצבא כי פלסטיני שניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר חיילים בקבר רחל נורה ונפגע, מבלי לפרט מה מצבו.

לפי נתוני קק"ל, ביממה האחרונה נשרפו כ-250 דונם בשל בלוני התבערה, שהובילו ל-30 שריפות. מוקדי השריפות הם ביערות כיסופים, בארי ועין השלושה. בארגון אמרו כי מספר ההצתות הקטן באופן יחסי נובע מהיערכות מוגברת של צוותי הכיבוי. בשבועות האחרונים זיהו חוקרי אש 149 שריפות, רובן בשטח המועצה האזורית אשכול. אמש הודיעה המשטרה כי איתרה בבאר שבע בלון תבערה, שלא גרם לנפגעים או לנזק.

משלחת בכירי המודיעין המצרי צפויה להגיע לעזה לשיחות עם הנהגת החמאס בראשות יחיא סינוואר. זאת, ברקע חידוש ההפגנות הליליות על גדר המערכת בסוף השבוע. בישראל ציפו כי עם חידוש טרור הבלונים ישובו ההפגנות, מה שמכנים בצה"ל "יחידת ההטרדות הליליות". חברי המשלחת צפויים לנחות בישראל ולהיכנס לרצועה דרך מעבר ארז, שם צפויה להם פגישה גם עם ראשי מערכת הביטחון בישראל. ההסלמה הנוכחית באה בשל החלטת קטאר לעכב את המשך המענקים למשפחות בעזה.

אתמול תקף צה"ל מתחם צבאי לאחסון רקטות של חמאס ברצועת עזה, בעקבות שיגור רקטות לעבר יישובי הדרום. במוצאי השבת, בסביבות השעה 1:00, הופעלו אזעקות צבע אדום בשדרות ובמועצה אזורית שער הנגב, שעה קלה לאחר שצה"ל דיווח כי תקף ברצועה בתגובה להפרחת בלוני תבערה. לפי הודעת הצבא, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אולם, מהמשטרה נמסר כי בית בשדרות נפגע מרקטה וגרמה לפציעתו של גבר בן 58 באורח קל ולנזק. מצה"ל נמסר כי המקרה הועבר לבדיקה.

בעקבות התגברות המתיחות הורה שר הביטחון בני גנץ על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועה. בכך אימץ גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נאמר כי ההחלטה באה בעקבות ירי הרקטות הלילה והמשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה.

תגיות:צה"לטרור הבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה