חדשות בעולם

אם ושני ילדיה הורדו מטיסה, לאחר שהבן האוטיסט בן השלוש - סירב לחבוש מסכה

על רקע משבר הקורונה, חברות תעופה רבות בעולם הידקו בחודשים האחרונים את המדיניות שלהן באשר לעטיית מסכות פנים - גם לילדים. חברות אחדות אמרו כי יורידו נוסעים שלא ינהגו בהתאם למדיניות החדשה והשבוע, אחת החברות הוכיחה כי היא אכן מסוגלת לזה 

בנה של אליסה סאדלר, שבגללו היא הורדה מהטיסה בנה של אליסה סאדלר, שבגללו היא הורדה מהטיסה
אא

על רקע משבר הקורונה, חברות תעופה רבות בעולם הידקו בחודשים האחרונים את המדיניות שלהם באשר לעטיית מסכות פנים - גם לילדים, וחברות תעופה רבות הצהירו כי ייתכן שיסרבו להעלות לטיסה אנשים שלא יחבשו מסכה. 

לפני כשבוע הוכיחה אחת החברות כי היא גם מתכוונת לזה, לאחר שאם הורדה מטיסה ביחד עם שני ילדיה הקטנים - בעקבות בנה האוטיסט בן השלוש, שסירב לעטות על פניו את המסכה. 

האישה, אליסה סאדלר שמה, לקחה טיסה פנימית לביתה שבמידלנד טקסס, עם חברת התעופה 'סאות'ווסט איירליינס'. "ניסיתי להסביר לו שהוא לא יוכל לעלות על המטוס אם הוא לא ישים את המסכה, אבל הוא פשוט זרק אותה בהתקף של זעם וצרח 'לא, לא, לא'".

 

 

עוד הוסיפה סאדלר כי בנה שאובחן כסובל מאוטיזם - אובחן גם כסובל מהפרעות עיבוד תחושה, שפירושו הוא שהוא לא אוהב ששום דבר נוגע בפניו.

"ברגע שאיש הצוות הבחין בבני שהוא ללא מסכה, הם התייחסו אלינו מזעזע", כתבה סאלדר את חוויית הטיסה שלא הייתה, בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות. "אמרתי להם שיש לו בעיה עם זה, שהוא לא ילד רגיל - אבל איש לא שמע אותי. התבקשתי לרדת מהטיסה בלי שום רחמים", היא משחזרת. 

סאדלר אמרה כי אין לה בעיה עם החמרת המדיניות בחברות, אבל "אני מאמינה שצריכים להיות גם כמה חריגים בתוך המדיניות הזו, שחייבים להתחשב במצבם - אחד מהם הוא בני".

מדובר החברה דן לנדסון נמסר כי "לא יהיו פטורים מהדרישה שלנו לכיסוי פנים, למעט ילדים מתחת לגיל שנתיים. אנחנו מעבירים את המדיניות הזו לכל הלקוחות, ואנחנו מצטערים על אי הנוחות שנגמרה למשפחה אך אם לקוח אינו מסוגל ללבוש כיסוי פנים מסיבה כלשהי - איננו מסוגלים להעביר אותו ממקום למקום באמצעות חברתנו".

"אני חושבת שילדים או מבוגרים עם מוגבלויות, שאינם יכולים לחבוש מסכה - צריכים לקבל פטור כלשהו", מסכמת סאדלר. 

תגיות:טיסהירידהאוטיסטילדיםמסכהסנקציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה