חדשות יהדות

סערת "היהודים באים": רבנים נוספים מכל המגזרים קוראים לציבור להצטרף למחאה מחר

לקראת ההפגנה מחר נגד התכנית 'היהודים באים', קראו רבנים להצטרף למחאה נגד שידור הסדרה "סדרה שכל עיסוקה זה לעשות ליצנות מעניינים דקדושה"

  • כ"ו אב התש"פ
אא

מנהיגים, אישי ציבור ורבנים יצאו היום (ראשון) בקריאה לציבור להשתתף בהפגנה מול בנייני תאגיד השידור "כאן" בשכונת גבעת שאול בירושלים. הרב שלמה אבינר, ממנהיגי הציונות הדתית, קרא למחות "נגד הקורונה התרבותי השפל והבזוי הזה", והוסיף כי גם "חופש הביטוי אינו חייב להתאבד כדי להוכיח חיוניות חולנית".

הרב ברוך אפרתי

הרב אמנון בזק, מרבני ישיבת הר עציון ומרצה לתנ"ך, הוסיף כי כאדם שרואה חשיבות עצומה בלימוד תנ"ך, בין היתר בשל מה שהוא מכנה "העוצמה הרבה העולה דווקא מתוך המורכבות המוצגת בדמויותיהם של גיבוריו", הוא חש "שאט נפש אל מול הצגתם המכוערת של גיבורי התנ"ך כפוליטיקאים קטנים בני זמננו ונמוך מכך". לטענתו, אין שום ערך חיובי בביזוי ציני של סיפורי התנ"ך ושל הקב"ה, אפילו לא הומור, אלא "רק התנהגות ילדותית העושה שימוש בבדיחות גסות באופן הפוגע ברגשותיהם של רוב רובם מתושבי מדינת ישראל".

הרב יגאל קמינצקי. קריאה לציבור

עוד הסביר כי "אין נושא בעולם שאי אפשר להציג אותו באופן מגוחך ונלעג. אפשר לנהוג כך כלפי השואה, כלפי חללי צה"ל, כלפי זקנים, נכים ועוד ועוד. תמיד יהיו כאלה שיחשבו שזה מצחיק ולגיטימי, ולא יהיה אכפת להם מהעובדה שהם פוגעים בציפור נפשם של אחרים". אולם, לדבריו, "לא ייתכן שבמסגרת תאגיד השידור הציבורי, הממומן על ידי אזרחי מדינת ישראל, תהיה התנהגות כזו. יש עדיין דברים מקודשים בעיני רובה של האומה והם לא אמורים להיות בסיס להומור גס ורדוד. יש גבול עד כמה ניתן לאפשר על חשבון הציבור למיעוט קטן ומתנשא להפוך אותם ללעג ולקלס".

הרב שלמה אבינר. "גם לחוצפה יש גבול"

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, קרא לציבור למחות נגד הסדרה, שכן "רבותינו אמרו 'כל ליצנות אסורה חוץ מליצנות עבודה זרה' וממוצא הדבר אתה למד שהליצנות החמורה ביותר היא ליצנות מעניינים דקדושה. אנחנו קוראים לכולם להביע את כאבם על כך שיש סדרה שכל עיסוקה זה לעשות ליצנות מעניינים דקדושה. נכון יש כאלו שיגידו שאנחנו לא מבינים בדיחה ואנחנו לא מבינים הומור. שנצחק על אמא שלהם או על חיסרון שלהם, הם יקפצו עד לב השמיים".

הרב שניר גואטה. "עכשיו אנחנו צריכים לצעוק"

הרב יגאל כהן. "נראה לקב"ה שאנחנו אוהבים אותו באמת"

תגיות:תנ"ךתאגיד השידור הישראליהיהודים באים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה