חדשות בארץ

ישראל וארה"ב השלימו בהצלחה ניסוי של מערכת חץ 2

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ערכו אמש ניסוי טיסה מתוכנן מראש במערכת הנשק "חץ" עם מיירט "חץ 2". גנץ: "הניסוי המשותף עם ארה"ב, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל"

ניסוי במערכת חץ 3 באלסקה (צילום: משרד הביטחון)ניסוי במערכת חץ 3 באלסקה (צילום: משרד הביטחון)
אא

ישראל והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) השלימו הלילה (חמישי) בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'. ממשרד הביטחון נמסר כי במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת החץ טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית.

הניסוי בוצע מהצד הישראלי באמצעות מנהלת חומה במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, יחד עם ה-MDA וחיל האוויר הישראלי, בשעה 23:45. "במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל", נמסר.

שר הביטחון בני גנץ אמר בעקבות הצלחת הניסוי כי "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמים של מדינת ישראל מפני כל איום". לדבריו, "הניסוי המשותף עם ארה"ב, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון - באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".

בהודעת הסוכנות האמריקנית נכתב כי היא "ממשיכה להתחייב לעזור לממשלת ישראל לשדרג את יכולות מערכות הטילים שלה נגד איומים נוכחיים ועתידיים".

הצלחת הניסוי במיירט "חץ 2" היא חלק משורה של ניסויים מוצלחים במערכת הנשק "חץ 3" שערכו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה, ארה"ב, בשנה שעברה. משרד הביטחון הודיע כי שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. "השילוב בין מערכות ה'חץ' מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", נמסר.

תגיות:ניסויחץ 2ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה