חדשות בארץ

בעקבות טרור הבלונים: גנץ הורה לצה"ל לצמצם את מרחב הדיג ברצועה

בשירותי הכבאות אמרו כי עד כה פרצו 12 שריפות בשטח המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מהרצועה. עוד נמסר כי רוב השריפות קטנות ואינן מסוכנות

כוחות כיבוי בעוטף עזה (צילום: דוברות כבאות והצלה)כוחות כיבוי בעוטף עזה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
אא

שר הביטחון בני גנץ הורה היום (רביעי) לצה"ל לצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים ימיים. לפי הודעת מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, ההחלטה באה בשל הפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח ישראל, זה היום השביעי ברציפות. ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

מטעמו של גנץ נמסר כי "ההחלטה התקבלה לנוכח פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בימים האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".

בשירותי הכבאות אמרו כי עד כה פרצו 12 שריפות בשטח המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מהרצועה. עוד נמסר כי רוב השריפות קטנות ואינן מסוכנות. כמו כן, היום נכנסה לפעילות מבצעית המערכת ליירוט בלונים, שעשויה להגיע ל-90% הצלחה.

צה"ל תקף הלילה יעדים של חמאס ברצועה בתגובה לשיגור הבלונים, שאתמול רשמו שיא של 60 הפרחות. צה"ל מסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל". דובר החמאס, פאוזי ברהום, הגיב הבוקר לתקיפת הצבא ואמר כי "המשך ההסלמה מצד ישראל ברצועת עזה, והפגיעה באתרים של החמאס מוכיח שישראל ממשיכה בתוקפנות ובפשעים שלא יכניעו את העם הפלסטיני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי יהיה "מחיר כבד מאוד" לטרור הבלונים. "אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו", אמר. הוא הוסיף כי ישראל תתייחס להפרחת הבלונים "בחומרה רבה" ו"אתם תראו את התוצאות של זה מהר מאוד".

ישראל סגרה אתמול את מעבר כרם שלום לרצועת עזה, בשל המשך הפרחת בלוני התבערה. לפי הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ההחלטה לסגור את המעבר התקבלה "בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

תגיות:טרור הבלוניםצה"למרחב הדיג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה