חדשות בארץ

ישראל ויוון סיכמו על חידוש התיירות הישראלית – ללא בידוד

לפי שעה הדיונים נוגעים ל-3-4 מדינות אירופיות, חלקן "ירוקות" וחלקן "אדומות". מסתמן כי גם אם הישראלים החוזרים יהיו פטורים מבידוד בישראל - הם לא יהיו פטורים מכך במדינות היעד

טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

שרי התחבורה, הבריאות, החוץ והתיירות סיכמו היום (רביעי) כי מחר בשעה 16:00 יפורסמו המדינות אליהם יוכלו ישראלים לטוס ולחזור ללא צורך בבידוד. על פי הפרסומים, ישראל ויוון סיכמו על חידוש התיירות הישראלית ליוון, ללא שיידרשו להיכנס לבידוד. ההחלטה התקבלה בשיחת טלפון שקיימו שר החוץ גבי אשכנזי עם מקבילו ביוון ניקוס דנדיאס. עם זאת, במשרד החוץ אומרים כי עוד אין הסכמה סופית בנושא. מחר יגיע דנדיאס לביקור בזק בישראל, במהלכו תגובש הסכמה על חידוש התיירות בין המדינות.

לפי שעה הדיונים נוגעים ל-3-4 מדינות אירופיות, חלקן "ירוקות" וחלקן "אדומות". מסתמן כי גם אם הישראלים החוזרים יהיו פטורים מבידוד בישראל - הם לא יהיו פטורים מכך במדינות היעד.

גבולות האיחוד האירופי נפתחו בחודש שעבר לכניסת תיירים זרים מ-14 מדינות שהוכרזו כ"בטוחות" מנגיף הקורונה. ההחלטה לפתוח את הגבולות במדינות החברות בגוש האירופי באה ברקע העובדה כי הנגיף עודנו מכה בהן, כחלק מהניסיון להציל ככל האפשר את מה שנותר מעונת התיירות ביבשת, שספגה מכה כלכלית חמורה במשבר שהביא את כל המדינות להודיע על סגירת מעברי הגבול לזרים.

ביוון, שהייתה בין הראשונות לתמוך במהלך, התקבלו תיירים בנמלי התעופה במדינה לצלילי מוסיקה מסורתית וממתקים. ענף התיירות של המדינה, שבלאו הכי סובלת ממשבר כלכלי, מחזיקה בענף תיירות שמהווה כחמישית מהתוצר הכלכלי של המדינה, ומעסיק כ-700 אלף עובדים. "החלטנו שהגיע העת לבוא בתקופה המוזרה הזו מאחר שאנחנו מרגישים שמדובר במדינה בטוחה", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס סוזאנה ווסטקובה, תיירת מצ'כיה שהגיעה לאי רודוס.

רשימת המדינות שאזרחיהן מורשים להיכנס נקבעת לפי מידת השליטה שלהן במצב הקורונה בשטחן על בסיס מספר המקרים למאה אלף בני אדם בשבועיים האחרונים. הממוצע האירופי עומד על 16 מקרים. לפי נתוני המרכז האירופי לבקרה ומניעת מחלות, הנתונים בארה"ב, מקסיקו, ברזיל ורוב אמריקה הלטינית, רוסיה, דרום אפריקה, סעודיה וטורקיה גבוהים מדי.

תגיות:תיירותיוון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה