חדשות בארץ

הותר לפרסום: סוכלה מתקפת סייבר נגד התעשיות הביטחוניות בישראל

לפי משרד הביטחון, המתקפה נעשתה באמצעות פניה לעובדי התעשיות ב"הצעות עבודה מפתות" באתר 'לינקדאין', במטרה לחדור לרשתות המחשב שלהם. את ניסיון התקיפה ביצע על פי החשד מערך סייבר בינלאומי "לזרוס", שפועל בחסות מדינה זרה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, בשיתוף עם גופים נוספים בקהיליית הביטחון, סיכלו מתקפת סייבר כנגד תעשיות ביטחוניות מובילות בישראל – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. לפי הודעת משרד הביטחון, התוקפים פנו לעובדי התעשיות ב"הצעות עבודה מפתות", באמצעות ה'לינקדאין', במטרה לחדור לרשתות המחשב שלהם. את ניסיון התקיפה ביצע על פי החשד מערך סייבר בינלאומי "לזרוס", שפועל בחסות מדינה זרה.  

בחודש אפריל ניסתה איראן לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות מים בישראל. מרשות המים ומערך הסייבר הלאומי נמסר, כי זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים. "ניסיון התקיפה טופל על ידי רשות המים ומערך הסייבר הלאומי. יודגש, כי לא הייתה כל פגיעה באספקת המים, והיא התנהלה ומתנהלת כסדרה".

קודם לכן דווח ב"פייננשל טיימס" כי המתקפה האיראנית נועדה להעלות את רמת הכלור במים המוזרמים לבתי האזרחים. גורם מודיעין מערבי אמר לעיתון הבריטי, כי המתקפה הייתה מתוחכמת יותר מאשר חשבו בתחילה בישראל: "היא הייתה קרובה להצליח, ולא ברור לחלוטין מדוע לא הצליחה". לדבריו, בתרחיש הגרוע ביותר של הצלחת המתקפה, מאות אזרחים היו עלולים לחלות. גורם ישראלי מסר, כי הניסיון האיראני לתקוף את מתקני המים הישראליים פתח את הדלת ל"תרחיש של סיכון בלתי צפוי". הוא הוסיף, כי מדובר בתקדים שעלול להוביל למתקפות גומלין הדדיות על תשתיות אזרחיות – פעולות ששתי המדינות ניסו עד כה להימנע ממנו, ואולי אף מעוניינות בכך כעת.

מנגד, גורם איראני המקורב למשטר האייתוללות הכחיש את הטענות וטען כי איראן אינה יכולה להרשות לעצמה לנסות ולהרעיל אזרחים ישראליים. לדבריו, מדובר בהמצאה ישראלית שנועדה להוציא "עוד כסף" מארצות הברית, "אולם האמריקנים אינם טיפשים".

ה"וושינגטון פוסט" דיווח במרץ כי ישראל הגיבה על ניסיון התקיפה האיראני במתקפת סייבר משלה, שכוונה נגד נמל שאהיד רג'אי שבדרום איראן. המתקפה, שהוגדרה על ידי גורם ביטחוני זר כ"מדויקת ביותר", חוללה נזקים כבדים. תנועת הספינות בנמל, הממוקם בעיר בנדר עבאס שלחוף מצר הורמוז, נפסקה בפתאומיות ב- 9 במאי, לאחר שהמחשבים האחראים לוויסות תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות קרסו בבת אחת באופן בלתי מוסבר. גורמים באיראן אישרו למחרת את הדיווחים על השיבושים בפעילות הנמל, אך טענו כי הם נגרמו על ידי האקר זר שפרץ למחשבים והפיל אותם למשך זמן קצר.

תגיות:מתקפת סייברהתעשייה הביטחוניתמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה