חדשות בעולם

ארצות הברית: ביידן בחר בסנאטורית קמלה האריס לסגניתו במרוץ לנשיאות

המועמד הדמוקרטי בחר בסנאטורית האפרו-אמריקנית כמועמדת שלו לסגנית הנשיא: "לוחמת חסרת פחד עבור האזרח הקטן". טראמפ: "היא התנהגה בחוסר כבוד כלפי ביידן, הוא בחר את המועמדת הכי ליברלית"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע אמש (שלישי) כי בחר בסנאטורית קמלה האריס לרוץ עמו בבחירות ולכהן כסגניתו, אם ייבחר לנשיא. האריס, אפרו-אמריקנית ממוצא אסייתי, כיהנה בעבר כתובעת הכללית של קליפורניה, ומאז 2017 מכהנת כסנאטורית מטעם מדינה זו. אם ביידן ינצח בחודש נובמבר את הנשיא הרפובליקני המכהן, דונלד טראמפ, האריס תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד סגנית הנשיא.

"אני מתכבד להודיע שבחרתי בהאריס – לוחמת חסרת פחד עבור האזרח הקטן, ואחת ממשרתי הציבור הטובים ביותר במדינה – כשותפתי למרוץ", כתב ביידן בטוויטר. האריס הגיבה, כי היא גאה להצטרף אליו: "ביידן יכול לאחד את העם האמריקני, כי הוא הקדיש את חייו במאבק למעננו. כנשיא, הוא יבנה אמריקה שתממש את האידיאלים שלנו".

האריס, בת 55, הינה בת לאב שהיגר מג'מייקה ואם שהיגרה מהודו. היא הייתה אחד מהמתמודדים הרבים בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, ובמהלכן התעמתה לא אחת עם ביידן. למרות זאת, שמה היה בין המובילים במרוץ לתפקיד סגניתו.

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שביידן כיהן כסגנו, בירך על בחירתו בהאריס: "אני מכיר אותה זמן רב, היא יותר ממוכנה לתפקיד. היא הקדישה את הקריירה שלה להגנה על החוקה שלנו ונלחמה עבור כל מי שנזקק לצדק. זהו יום טוב לאומה שלנו, עכשיו נלך לנצח את הבחירות". מזכירת המדינה לשעבר, הילרי קלינטון, שנוצחה על ידי טראמפ בבחירות 2016, בירכה אף היא על המינוי: "היא כבר הוכיחה את עצמה כמנהיגה וכמשרתת ציבור נפלאה".

מנגד, הנשיא טראמפ תקף את בחירתו של ביידן בהאריס, ואמר כי "קצת הופתע" ממנה, שכן לדבריו היא הייתה "מאוד נבזית" כלפיו במהלך הפריימריז: "היא התנהגה בחוסר כבוד כלפי ג'ו ביידן, וקשה לבחור במישהו שהתנהל בכזה זלזול. היא אמרה במהלך העימות בין המועמדים הדמוקרטים דברים נוראיים בנוגע ל'ג'ו הישנוני', ולא הייתי מצפה שיבחר בה. הוא בחר את המועמדת הכי ליברלית, וזה מראה את השתלטות השמאל הקיצוני על המפלגה הדמוקרטית".

מטעם הקמפיין של טראמפ נמסר: "לפני זמן לא רב האריס קראה לביידן גזען ודרשה התנצלות שהיא מעולם לא קיבלה. האריס הצבועה תנטוש את ערכיה כדי לעודד את הקיצונים מתנגדי המשטרה, ששולטים במפלגה הדמוקרטית".

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה