חדשות בריאות

מתווה ההופעות אושר: יוכלו להתקיים באוויר הפתוח עד 20 איש

על פי המתווה המאושר, מופעים יתקיימו בהתאם להנחיות "התו הסגול" ועל פי הנחיות משרד הבריאות: כל מתחם המשמש קבוצה (קפסולה), יתוחם באמצעות מחיצות יציבות שלא ניתן לעבור דרכן. המרווח בין הקפסולות לא יפחת מ-2 מטרים, ותיאסר עמידה

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הבריאות והתרבות אושר היום (שלישי) מתווה ההופעות במתחמים פתוחים, שלפיו הן יתקיימו בחללים פתוחים במתכונת של קפסולות של עד 20 איש שיהיו תחומות במחיצות. האישור ייכנס לתוקף מיידי. אירועים של עד 500 איש יקבלו אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט. אירועים שבהם יותר מ-500 איש - יתקיימו באישור מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התרבות והספורט.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר כי "תרבות חשובה לבריאות הנפש של הציבור", אולם "לא פחות חשוב לשמור על ההנחיות בהקפדה יתירה. השמירה על התרבות תלויה בכל אחת ואחד מאיתנו". שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "אנחנו ממשיכים להחזיר את התרבות לחיינו ואת התרבות לחיים. מופעים במרחבים הפתוחים יוכלו לקבל אישור באופן מיידי. נמשיך לפעול בכל דרך כדי שהמתווה המאפשר הופעות בחללים סגורים יאושר".

על פי המתווה המאושר, מופעים יתקיימו בהתאם להנחיות "התו הסגול" ועל פי הנחיות משרד הבריאות: כל מתחם המשמש קבוצה (קפסולה), יתוחם באמצעות מחיצות יציבות שלא ניתן לעבור דרכן. המרווח בין הקפסולות לא יפחת מ-2 מטרים, ותיאסר עמידה. יש להשאיר כיסא ריק בין משתתף למשתתף למעט במקרים של אנשים הגרים יחד. יש לאסור עמידה באמצעות סדרנים, ובאמצעות שילוט. לא יתאפשרו ריקודים או הגעה לאזור הבמה.

בנוסף, חל איסור על האמנים לרדת לקהל, ובין הבמה לקהל יישמר מרחק לפחות 6 מטרים. מכירת הכרטיסים תעשה באופן מקוון בלבד עם מקומות מסומנים מראש ומספר הקפסולה. המתחם יהיה בעל לפחות 2 כניסות שונות ויוצבו סדרנים לצורך שמירה על מרחק בתורים ומניעת התקהלויות.

אישור המתווה בא יומיים אחרי מפגש שקיימו אמנים עם נתניהו ושלושת השרים. בפגישה במשרד ראש הממשלה השתתפו שורת אמנים, בהם יהורם גאון, עברי לידר, זהבה בן, ישי לפידות, שלום אסייג ועידן עמדי, וכן מנהלי מוסדות תרבות מובילים כמו מנכ"לי תיאטראות והתזמורת הפילהרמונית. האמנים דרשו מהממשלה לאפשר להם לקיים הופעות עם תפוסה של 75%.

תגיות:הופעותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה