חדשות בארץ

טרור הבלונים גובר: שיא שריפות בעוטף עזה - 60 מוקדים מהבוקר

אחר הצהריים ירה צה"ל בסמוך לחוליית משגרי בלוני תבערה בניסיון להבריח אותם מהמקום ולהניא אותם מהפרחת הבלונים. צפו בתיעוד מהאירוע שהופץ ברשתות החברתיות הפלסטיניות נראים פעילי הטרור זוחלים על הקרקע בעת שצה"ל מבצע ירי לעברם

שרפות בעוטף עזה, היום (צילום: ביטחון אשכול)שרפות בעוטף עזה, היום (צילום: ביטחון אשכול)
אא

כ-60 שרפות פרצו מהבוקר (שלישי) בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שהפריחו פלסטינים מרצועת עזה לשטחי העוטף. לפי נתוני כיבוי האש, מדובר בשיא הצתות יומיות מאז החל טרור הבלונים ב-2018. זהו היום השישי ברציפות שבלוני תבערה גורמים לשרפות, שכילו עד כה כמעט 2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאים.

מרבית המקרים שבהם הוזעקו כוחות הכיבוי בסיוע צה"ל אירעו באזור כיסופים ובארי שבמועצה האזורית אשכול. בכל השרפות לא היו נפגעים בנפש, ובאחת מהן שפרצה באזור כיסופים פונתה משפחה בדואית שמתגוררת במאהל. שרפות פרצו גם במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב. כמה בלוני נפץ התפוצצו באוויר באזור שדרות והמועצה האזורית חוף אשקלון.

שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזהשריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה

לדברי חגי אבני מצוות הכיבוי של קיבוץ בארי, "אנחנו עובדים סביב השעון ומתרוצצים בין מוקד אש למוקד אחר, ולא תמיד מצליחים לעמוד בקצב". הוא האשים את ההנהגה ביצירת "מצב בלתי נסבל" עבור התושבים. "מדינת ישראל צריכה לפעול כדי להחזיר את השקט לחייהם של תושבי עוטף עזה. אמנם אין נפגעים בנפש, אבל מאות בעלי חיים פשוט נשרפים למוות. זוחלים, צבים וגם קנים של ציפורים - הכל נשרף וזה שובר את הלב. הם לא יכולים לברוח ונשרפים חיים. לצערי שום דבר לא השתנה באזור. רצועת עזה משבשת לנו את החיים".

אחר הצהריים ירה צה"ל בסמוך לחוליית משגרי בלוני תבערה בניסיון להבריח אותם מהמקום ולהניא אותם מהפרחת הבלונים. בתיעוד מהאירוע שהופץ ברשתות החברתיות הפלסטיניות נראים פעילי הטרור זוחלים על הקרקע בעת שצה"ל מבצע ירי לעברם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי יהיה "מחיר כבד מאוד" לטרור הבלונים. "אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו", אמר. הוא הוסיף כי ישראל תתייחס להפרחת הבלונים "בחומרה רבה" ו"אתם תראו את התוצאות של זה מהר מאוד".

הבוקר סגרה ישראל את מעבר כרם שלום לרצועת עזה, בשל המשך הפרחת בלוני התבערה. לפי הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ההחלטה לסגור את המעבר התקבלה "בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל". עם זאת, תתאפשר העברת ציוד הומניטרי חיוני ודלק לרצועה. שר הביטחון בני גנץ התייחס להחלטה בחשבון הטוויטר שלו, ואמר כי "טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה - נצטרך להגיב, ובעוצמה".

תגיות:טרור הבלוניםעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה