חדשות בארץ

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 אירעה בצפון הארץ

לא דווח על נפגעים או על נזק. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי מקור הרעש, שהורגש בסביבות השעה 11:40 בבוקר, הוא שישה קילומטרים צפונית-מערבית לצפת

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 אירעה היום (שלישי) בצפון הארץ. לא דווח על נפגעים או על נזק. מהמכון הגיאולוגי נמסר כי מקור הרעש, שהורגש בסביבות השעה 11:40 בבוקר, הוא שישה קילומטרים צפונית-מערבית לצפת.

הפעם האחרונה שנרשמה רעידת אדמה בישראל הייתה ביוני, אז דיווח המכון הגיאופיסי על רעש בעוצמה 5.2 בסולם ריכטר באזור אילת. הרעידה הורגשה בים האדום, 222 קילומטרים דרומית-מערבית לעיר אילת. מאגף הסייסמולוגיה במכון הגיאולוגי נמסר, כי הרעידה התרחשה בשעה 17:30 באזור שרח א-שייח', והייתה בעוצמה 5.2. לא דווח על נפגעים או נזק.

בחודש אפריל הורגשו שתי רעידות אדמה קלות באזור הצפון. הרעידה הראשונה הייתה בעוצמה 3.2. מוקד הרעש היה בירדן, 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן, והיא הורגשה בגליל התחתון, באזור בית שאן וסביבתה. כעבור כשעה ורבע הורגשה רעידה נוספת, בעוצמה 2.8. מוקד הרעש היה בים התיכון, 54 ק"מ צפונית-מערבית לעיר נהריה.

על פי ההנחיות של פיקוד העורף, בעת רעידת אדמה – השטח הבטוח ביותר הינו שטח פתוח. יש לצאת אליו, במידת האפשר, ולהתרחק ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל. מי ששוהה במבנה ואינו יכול לצאת לשטח הפתוח – עליו להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת פתוחה. במידה ואין ממ"ד – יש לצאת לחדר המדרגות, ואם ניתן – להמשיך ולרדת אל היציאה מהבניין.

אם לא ניתן לנהוג על פי האפשרויות הללו – יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד, או לשבת על הרצפה, צמוד לקיר הפנימי.

אם רעידת האדמה מתרחשת בזמן שהייה ברכב ההנחיות הן לדומם מנוע ולא לצאת החוצה; אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. מי שנמצא בחוף הים בעת רעידת האדמה – עליו לעזוב מיד את החוף ולהתרחק ממנו לפחות בקילומטר אחד, מחשש לגל צונאמי. גם לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים.

תגיות:רעידת אדמהצפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה