חדשות בריאות

גמזו: הכשל בהסברה יוביל לעלייה בתחלואה

גמזו הזהיר כי המצב ב"ערים האדומות" מצריך את מערך האשפוז במצב מיטבי וערוך לעוד כמה שבועות, כי "כל מה שתיארתי זה לא 'זבנג וגמרנו'". עוד אמר כי הוא נמנע ככל האפשר מהעלאת האפשרות להטיל סגר, שמשמעותו "חצי מיליון מובטלים"

גמזו במסיבת עיתונאים, ב-2017 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גמזו במסיבת עיתונאים, ב-2017 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (שלישי) כי לצד הירידה בבדיקות, ניכרת ירידה בהיקף התחלואה מהנגיף אך לא במידה משביעת רצון. בתדרוך היומי בנושא המאבק בנגיף הודה גמזו כי יש כשל משמעותי בהסברה לציבור, שבא לידי ביטוי בקושי ליצור אכיפה והרתעה, "במיוחד בהתקהלויות ובהפרתן". הוא הוסיף כי הוא, יחד עם מנהלת האכיפה שהוקמה לפני 10 ימים, "מנסים לפעול יותר בנחישות הן במטה האכיפה, הן ברשויות המקומיות והן בקרב הציבור".

גמזו הבהיר כי הוא נמנע ככל האפשר מהעלאת האפשרות להטיל סגר. "אני רוצה לתת לאנשים תקווה ל-800 אלף מובטלים שאני נותן להם אפשרות לחזור למקום העבודה, כי סגר זה עוד חצי מיליון מובטלים", אמר. "אני רוצה להצליח בנושא מניעת ההתקהלויות ואני אומר לאזרחי ישראל - אם אתם לא מצליחים למנוע מעצמכם להתקהל, אז אולי אין ברירה אלא להטיל סגר".

בנוגע לפרסומים שלפיהם בית החולים לא יעמדו בעומס החולים, טען גמזו כי לא התרשם ממצב שכזה. "לי חשוב כאן, בכל המסע הזה, גם אמון הציבור", אמר. "לכן אמרתי 'חבר'ה, הם לא קורסים'. יש מצוקה, יש קושי, אבל אנחנו לא באי-ספיקה. יש בירושלים קושי, נכון, צריך לווסת. בצפון אין קושי, ברמב"ם יש מחלקה קטנה אז צריך לדחוף והם פותחים עוד מחלקה. צריך לווסת בכל הארץ. אני צריך את הזמן הזה, כי אם אין לי את הזמן הזה אז מחר נטיל סגר".

הוא הזהיר כי המצב ב"ערים האדומות" מצריך את מערך האשפוז במצב מיטבי וערוך לעוד כמה שבועות, כי "כל מה שתיארתי זה לא 'זבנג וגמרנו'". לדבריו, "אני לא קוסם. אני לא בא לחסל את הקורונה ביום או יומיים. הקסם היחיד שאני יכול להציע הוא להימנע מהסגר, כי אני רואה את השבר הכלכלי-חברתי".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,641 כחולי קורונה. עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-85,354. אתמול התקבלו תוצאות עבור 22,833 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.5%. מספר החולים הפעילים הוא 24,714. בבתי החולים מאושפזים 812 חולים, מתוכם 101 מונשמים ו-381 חולים קשה. נכון להיום מתו 619 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

תגיות:קורונהרוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה