חדשות בארץ

בתגובה לבלוני התבערה: ישראל סגרה את מעבר כרם שלום

בהנחיית שר הביטחון בני גנץ, המעבר נסגר החל מהבוקר, למעט לצורך הכנסת ציוד הומניטרי ודלקים לרצועה עזה. ההחלטה התקבלה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ לשטח ישראל

מעבר כרם שלום (צילום: Fadi Fahd/Flash90)מעבר כרם שלום (צילום: Fadi Fahd/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הנחה אמש (שני) לסגור את מעבר כרם שלום, המיועד למעבר סחורות, וזאת בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל. בהתאם להחלטה, המעבר ייסגר החל מהבוקר, למעט הכנסת ציוד הומניטרי ודלקים לרצועה.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נמסר, כי "ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית".

"הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני יפגעו, בראש ובראשונה, בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובניסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה", נאמר עוד בהודעה. "צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

בעוטף עזה פרצו אתמול למעלה מ-20 שריפות, כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. הפלסטינים שיגרו גם בלוני נפץ, שהתפוצצו בשמי יישובי העוטף. כוחות הכיבוי פעלו במוקדים רבים – בין היתר בנחל עוז, שער הנגב, כיסופים ובארי – והצליחו להשיג שליטה על האש. רשות שמורות הטבע והגנים מסרה, כי בשמורת הטבע בארי נשרפו כ-400 דונם.

בהודעה, שפורסמה על ידי פורום ראשי הרשויות של עוטף עזה ושדרות, נאמר: "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ, שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהיעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. כל אלו בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור".

"דין בלון נפץ כדין רקטה, דין הפרחות של בלונים כדין הסלמה בטחונית", הוסיפו בפורום. "אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

תגיות:רצועת עזהמעבר כרם שלוםבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה