חדשות בארץ

המתיחות בדרום: בלון תבערה באופקים, עשרות שריפות בעוטף עזה

הפלסטינים המשיכו במהלך היום להפריח בלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי העוטף. כוחות הכיבוי נאבקו להשיג שליטה על האש, שהתפשטה במוקדים רבים. פורום ראשי הרשויות בעוטף עזה: "דין בלון נפץ כדין רקטה. דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי התושבים"

שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

בעיר אופקים אותר הערב (שני) בלון, אליו חובר חפץ חשוד. חבלן משטרתי שהגיע לזירה בדק את הפריט, ואישר כי מדובר בבלון תבערה. בתקרית לא נגרם נזק, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים. בלון נוסף החשוד כבלון נפץ אותר בבית עלמין בבאר שבע, וחבלנים הגיעו למקום כדי לבדוק אותו.

משעות הבוקר פרצו בעוטף עזה כ-30 שריפות, כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. הפלסטינים שיגרו גם בלוני נפץ, שהתפוצצו בשמי יישובי העוטף. כוחות הכיבוי פעלו במוקדים רבים – בין היתר בנחל עוז, שער הנגב, כיסופים ובארי – והצליחו להשיג שליטה על האש. רשות שמורות הטבע והגנים מסרה, כי בשמורת הטבע בארי נשרפו כ-400 דונם. 

בהודעה, שפורסמה על ידי פורום ראשי הרשויות של עוטף עזה ושדרות, נאמר: "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ, שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהיעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. כל אלו בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור".

"דין בלון נפץ כדין רקטה, דין הפרחות של בלונים כדין הסלמה בטחונית", הוסיפו בפורום. "אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

בימים האחרונים חידשו הפלסטינים את הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובי עוטף עזה. אתמול בוצע ירי לעבר כוח צה"ל, שהוקפץ לגדר המערכת בעקבות קולות ירי שנשמעו לעבר פועלים ישראלים שעבדו בסמוך אליה. לא היו נפגעים בתקרית, אולם העבודות על הגדר הופסקו והצירים בגזרה המובילים לגדר המערכת נסגרו. אמש תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה לשטח ישראל במהלך היום.

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח בסוף השבוע, כי בחמאס העבירו למצרים מסר מאיים, לפיו צפויה הסלמה בגבול עם ישראל. הרקע לאיום הוא טענת ארגון הטרור, כי ישראל מונעת קידומם של פרויקטים תשתיתיים ברצועה. לכך יש להוסיף את העובדה שהסיוע הכספי שקטר מעניקה לרצועה עומד להסתיים בסוף החודש, ועד כה לא הודיעה האמירות המפרצית כי בכוונתה להאריכו.

תגיות:חמאסעוטף עזהצה"לבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה