חדשות בעולם

"טרור הזרעים": מי שלח חבילות מסתוריות מסין למאות אנשים בארה"ב, ומדוע?

משטרת ארה"ב מזהירה את החקלאים: אל תזרעו את הזרעים האלה באדמה שלכם. הם יכולים להיות קטלניים לגידולים האחרים

אא

אחרי שמאות אנשים קיבלו באחרונה מעטפות זרעים מסתוריות מסין מגורם בלתי ידוע - משרד החקלאות האמריקני הזהיר את התושבים שקיבלו את החבילות לבל ישתלו את הזרעים, מחשש כי מדובר בניסיון לחבל ביבול הקיים על ידי צמחים שוטים. 

אחד התושבים - דויל קרנשו שמו, קיבל את המעטפה עם הזרעים והחליט לשתול אותם בכל זאת "כדי לראות מה יקרה".

קרנשו, המתגורר בעיירה בונוויל שבארקנסו, סיפר שעל המעטפה שקיבל נכתבה המילה Earrings שפירושה באנגלית 'עגילים'. כשקיבל אותה מיד חשב לעצמו שזה משונה. בכל זאת, כשפתח את המעטפה וגילה בתוכה את חבילות הזרעים - החליט לשתול אותם בגינתו.

דויל קרנשו לצד הצמח ששתלדויל קרנשו לצד הצמח ששתל

יצר הסקרנות גבר עליו כשהחליט להתעלם מאזהרת משרד החקלאות ולשתול את הזרעים בכל זאת. את התוצאה הוא חשף בתקשורת המקומית שבגינתו התקבל צמח משונה, וממשרד החקלאות נמסר לו כי הצמח ייעקר. "בכל שבועיים הוספתי דשן מיוחד למים, והזרעים גדלו במהירות והפכו לצמח הזה שאתם רואים כאן", הסביר קרנשו לכתבים שמיהרו לצלם את פרחיו הכתומים של הצמח, וכן את עלעליו הגדולים ופירותיו שמזכירים סוג של דלורית או דלעת. 

החשש של משרד החקלאות האמריקני הוא שמדובר בסוג של ניסיון לחבל ולהזיק לשטחי מרעה או גידול רבים בדרך זו, באמצעות הפצת מחלות צמחים שמשרד החקלאות לא יידע כיצד להתמודד איתן. חשש נוסף שעלה הוא שהזרעים שיישתלו באדמה ייהפכו לפולשים, ולא יאפשרו לצמחים נוספים לגדול לצדם. "אם אתם מקבלים חבילות עם זרעים כאלה, אל תשתלו אותם. תשימו אותם בשקיות אטומות, ותיצרו איתנו קשר מידי כדי שנבוא לאסוף אותם", כך אמר נציג משרד החקלאות האמריקני, סקוט בריי. 

מאות תושבים ב-50 מדינות ברחבי ארה"ב קיבלו מעטפות עם תכולה זהה, שעל הגב שלהן נכתבה מילה שקרית כלשהי כמו 'עגילים' או 'תכשיטים' - זאת כדי לגרום לבעל המעטפה לפתוח אותה. 

טרם הוברר מי עומד מאחורי המעשה המשונה או מהם המניעים שלו, אך ברשת מיהרו דעות מדעות שונות לומר כי מדובר בתרמית מוכרת שזכתה לשם "Brushing Scam", ובבסיסה עומדת שיטה מתוחכמת של ספקים להגיע לעוד ועוד לקוחות ברחבי העולם. 

"הם לוקחים את ההימור שמתוך 100 חבילות שנשלחו יהיו לפחות מחצית שיקראו את מה שכתוב על המעטפה, וינסו לחפש מאיפה היא נשלחה אליהם. היות והם לא שילמו עליה - אין להם למי לבוא בטענות או על מה. הם יכולים לבחור האם לזרוק את זה לפח או לנסות לשתול את זה. אין להם מה להפסיד. זו עוד דרך לחשוף את עצמך ללקוחות ברחבי העולם", אומרים גורמים בכירים במשרד החקלאות. "אסור לנו לאפשר את זה, כל עוד אנחנו לא יודעים מהי המטרה האמיתית שלהם".

תגיות:דוארסיןזרעונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה